Dlaczego warto zainteresować się płatnymi modułami?

Wielką siłą silnika PrestaShop jest fakt iż tak naprawdę nie ponosząc praktycznie żadnych kosztów można samemu ze szczątkową wiedzą postawić sobie sklep internetowy. Będzie on miał wszystkie potrzebne funkcjonalności a także wbudowane podstawowe integracje (np. z płatnościami). Oczywiście wypadałoby wszystko poprawnie skonfigurować a do tego zakupić przyzwoity szablon graficzny, ale koniec końców nie wymaga on jakichś dodatkowych modułów. Czy taki sklep internetowy będzie sprzedawać? Być może. Z odpowiednią wiedzą, zaparcie i pomysłami da się zrobić wszystko. Czy taki sklep będzie na rynku konkurencyjny? Z tym może być już gorzej. Rynek e-commerce w Polsce to obecnie to wg różnych danych już ponad 20 tys. podmiotów które sprzedają szerokiej gamy asortyment. Wbicie się w ten tort wymaga więc nie tylko dobrego produktu ale i odpowiedniego zaprezentowania go. E-sklep powinien mieć wiec wyróżniającą szatę graficzną, być intuicyjny, przyjazny klientowi a przede wszystkim funkcjonalny. Dlatego aby wyróżnić się na tle konkurencji warto dobrze zaplanować całe wdrożenie platformy sprzedażowej i poszukać atrakcyjniejszych rozwiązań.

Moduły dedykowane

Właśnie takimi rozwiązaniami są dodatkowe, płatne moduły, których na tzw. markecie PrestaShop Addons można znaleźć setki (jak nie tysiące). Odnoszą się one do strony produktowej, logistyki w sklepie, nawigacjimarketingu i wielu innych aspektów.

Powyżej przedstawiam kilka najważniejszych funkcjonalności, które można zastąpić bardziej rozbudowanymi opcjami (czasem nawet warto). Część z nich opisywałem również na blogu.

Menu

Standardowe menu główne w PrestaShop nie pozwala tak naprawdę na duże pole manewru. Możemy umieścić listę kategorii/podkategorii oraz unikalne linki. A można przedstawić tę jakże ważną część sklepu dużo bardziej atrakcyjnie. Dodać tam np. banery, filmy wideo czy promocje. Podobny moduł opisywałem niedawno na łamach bloga.

Koszyk

Przy tym elemencie sklepu trzeba zawsze niezwykle uważać gdyż tu wchodzimy na teren tzw. przyzwyczajeń zakupowych. Typowy koszyk ma najczęściej 5 kroków (czasem 3). Coraz częściej jednak stosuje się ostatnio tzw. koszyk „one page checkout”, który zamyka cały proces zakupowy w jednym kroku skracając go dość znacznie. PrestaShop również pozwala na takie rozwiązanie jednak warto zastanowić się tu nad zewnętrznym modułem, który dodatkowo umożliwi logowanie się przez portale społecznościowe tudzież zupełnie przearanżować wygląd koszyka bez ingerencji w kod. O takim rozwiązaniu pisałem tutaj.

Newsletter

Wysyłanie informacji do swoich klientów to jedno z podstawowych działań marketingowych jakie powinien robić każdy sklep. Przedstawienie nowych produktów, promocji czy poinformowanie o ważnym wydarzeniu pozwala nawiązać silniejszą więź z nimi. Funkcja newslettera w PrestaShop jest bardzo ograniczona i pozwala tak naprawdę tylko na zbieranie adresów e-mail. Aby móc je potem masowo wysyłać niezbędny będzie właśnie dodatkowy moduł.

Wyszukiwarka

Ta prestowa jest oczywiście w porządku i nie można jej nic zarzucić. Wpisujesz to czego szukasz i dostajesz wynik. Przy większym i szerszym asortymencie warto jednak pomyśleć o pewnym usprawnieniu wyszukiwarki instalując dodatkowy moduł. Pozwoli on np. rozszerzyć wyświetlane wyniki o zdjęcia, ceny czy skrócone opisy czy zignoruje błędną pisownie proponując zbliżone nazwy. Jedno z takich rozwiązań również opisywaliśmy kiedyś na blogu.

Jeśli szukasz takich niestandardowych rozwiązań napisz do nas. Pomożemy Ci wybrać odpowiednie moduły dla Twojego sklepu.

Zachęcam również do zapisania się do newslettera.

Zapisz się


Mariusz Korzeniecki

3 odpowiedzi do “Dlaczego warto zainteresować się płatnymi modułami?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *