Jak „wygrać” Internety?

Druga (zaraz po Google) najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, ponad miliard unikalnych użytkowników miesięcznie, którzy spędzają tam 6 miliardów godzin, dostępny w 56 krajach, w 61 językach, upload na poziomie 100h materiału na godzinę. YouTube czyli najpopularniejszy serwis wideo w Internecie. Każdy Internauta wie, że jeśli chce zobaczyć się jakiś filmik, teledysk czy choćby posłuchać jakiejkolwiek muzyki wystarczy wejść na YouTube i znaleźć dany materiał. Zresztą tak zasięg jak i potęgę portalu zna każdy. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że jest to również niezwykle przydatne narzędzie do promocji swojej marki jak i… zarabiania pieniędzy.

Pokaż się światu

Jako zarejestrowany użytkownik masz prawo do dodawania materiałów filmowych. Najlepiej jakby były to dobrej jakości filmy prezentujące wartościową treść. Musisz również posiadać pełne prawa autorskie do nich. Oprócz tego winny spełniać szereg innych wytycznych których wymaga serwis. Jeśli spełnisz te warunki śmiało możesz przystąpić do programu partnerskiego dzięki któremu możesz zacząć zarabiać na swoim kanale. Jak? Poprzez prezentację reklam, które będą wyświetlały się podczas odtwarzania filmików. Za każde wyświetlenie banerka na konto właściciela kanału idą profity. Nie da się jednoznacznie stwierdzić o jakich kwotach tu mowa. Wszystko zależy od popularności kanału, liczby filmów czy rodzaju reklamy. Rekordziści z za oceanu potrafili z tego wyciągnąć po 300 tys. USD rocznie. W Polsce ciężko liczyć na takie kokosy, ale najpopularniejsi Internauci na pewno mogą liczyć na kilka tys. złotych miesięcznie. Co można pokazać? Właściwie wszystko co nie jest sprzeczne z regulaminem. Mogą to być vlogi o swoim hobby, stworzone animacje czy pokazanie swojego talentu. Żeby zarabiać i w ogóle móc przystać do Programu Partnerskiego trzeba regularnie dodawać filmy i liczyć na min. kilkadziesiąt tysięcy odsłon. Ci którzy „wygrywają” Internet odsłon mają po kilka milionów.

Więc jeśli masz jakąś wiedzę w danym temacie, umiesz i masz odwagę się nią podzielić to śmiało możesz zaczynać przygodę z YouTube. Kto wie, może nawet zaczniesz zarabiać na tym konkretne pieniądze:)

Siła Social Media

Aby stworzyć ciekawą treść i zacząć na niej zarabiać wystarczy dobry pomysł, trochę umiejętności oraz czas. Mogą to być hobbystyczne vlogi, poradniki czy zabawne treści. Ważne aby inni chcieli to oglądać 🙂 Przy okazji objawia się tu kolejna bardzo istotna funkcja YouTube. Bo przy okazji zarabiania na reklamach, same kanały znakomicie mogą promować daną markę czy firmę. Już nie piszę tu o telewizyjnych spotach reklamowych, które bardzo często dopiero na YouTube zyskują na popularności. Okazuje się, że firmy coraz częściej decydują się tworzyć filmy z myślą że mają one tylko i wyłącznie rozprzestrzenić się w sieci. Dlaczego? Z prostej przyczyny. Ten wielki serwis jest potężnym medium społecznościowym. Opublikowanie interesującego materiału bywa często początkiem niesamowitej drogi jaką przebywa on przez kolejne tygodnie i miesiące. Udostępnianie linka do filmu na różnych forach, społecznościach internetowych, blogach czy zwykłych serwisach zasięgowych sprawia, że nagle staje się on niesamowicie popularny. Stajemy się świadkiem marketingu wirusowego. Film zaczyna „żyć własnym życiem” i tracimy nad nim kontrolę 🙂

Uważaj o czym marzysz

bo może to się spełnić. Chcesz aby Twój film miał miliony odsłon a Twój kanał setki tysięcy widzów? Stwórz ciekawą treść i przemyśl dokładnie swój krok. Mała wpadka i owszem nagle się okaże że masz ogromną widownię, ale komentarze pod filmem nie zostawią na Tobie suchej nitki.  Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami a ich użytkownicy mogą być czasem bezlitośni. Są to rzecz jasna marginalne przypadki, ale trzeba pamiętać, że co raz wycieknie do sieci zostanie już tam pewnie na zawsze.

W mojej opinii posiadanie własnego kanału na YouTube może być bardzo ciekawym i potężnym narzędziem do promocji swojej marki. Oczywiście musi być poparte odpowiednimi przygotowaniami, zapleczem pomysłów i konkretnej wiedzy. Jednak jeśli zrobi się to dobrze możemy znaleźć stałe grono subskrybentów, którzy prędzej czy później zapoznają się z naszą ofertą.

Jak to się robi?

To teraz trochę prywaty. W końcu to nasz blog więc można 🙂 Przy okazji pokażę fajny przykład jak taki kanał firmowy można zrealizować.

Jesteśmy przede wszystkim twórcą stron www i e-sklepów. Robimy to od wielu lat i znamy się na tym całkiem nieźle 🙂 Nasi Klienci jednak zazwyczaj nie 🙂 Dotyczy to w szczególności tego z czym ów Klient będzie musiał się zderzyć kiedy już taką stronę otrzyma. CMS w który wyposażamy wszystkie nasze strony niby nie jest skomplikowany, ale dla laika może przysporzyć trochę trudności. PrestaShop w który wyposażamy nasze sklepy internetowe jest jeszcze bardziej zawiły. Dlatego postanowiliśmy stworzyć kanał oneBusinessTV, na którym prezentujemy poradniki dotyczące różnych zagadnień z zakresu PrestaShop, WordPress i DirectAdmin. Z założenia kanał powstał po to, aby Klient nie zostawał sam ze swoją stroną. Oczywiście zapewniamy odpowiedni support i pomagamy każdemu kto się zgłosi, jednak jesteśmy przekonani że takie filmy mogą dać sporą pomoc. Wiemy, że mamy konkretną wiedzę, chcieliśmy się nią podzielić, a przy okazji dać wsparcie posprzedażowe Klientowi.

A tak przy okazji. Jeśli macie problemy lub pomysły na tutoriale z wyżej wymienionych obszarów piszcie śmiało:) Na pewno pomożemy!

 


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Jedna odpowiedź do “Jak „wygrać” Internety?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)