Test modułów PrestaShop – 1# Zaawansowana wyszukiwarka JoliSearch.

Kilka tygodni temu miałem przyjemność być na spotkaniu z naszym obecnym już Klientem na sklep. Osoba bardzo konkretna, wiedząca czego chce i mająca ciekawą wizję na realizację projektu. Dodam, że jak wszystko dobrze pójdzie to za kilka tygodni na pewno pochwalimy się efektem tego zlecenia. Piszę o tym ponieważ przy okazji ustalania funkcjonalności i modułów jakie mają zostać w sklepie zainstalowane dość mocno skupiliśmy się na wyborze zaawansowanej wyszukiwarki. Produktów będzie dużo, więc nie ma się co dziwić że to bardzo istotny element. Zaświtała mi wtedy w głowie myśl że jak już wybierzemy odpowiednią opcję to może warto byłoby się podzielić tym na łamach naszego bloga. Kto wie, może komuś z Was informacje o ciekawych modułach przydadzą się gdy sami będziecie planować przygodę z e-commerce.

Czym powinna charakteryzować się dobra wyszukiwarka

Kiedy klient wchodzi do konkretnego sklepu on-line ma zazwyczaj w mniejszym lub większym stopniu sprecyzowane swoje potrzeby. Jest duża szansa że zwróci uwagę proponowane przez Ciebie produkty czy promocje ale przede wszystkim będzie chciał znaleźć to czego szuka. I im łatwiej i szybciej będzie mógł to zrobić tym większa szansa jest na to że skorzysta z oferty. Dlatego wyszukiwarka musi być w widocznym miejscu, być odporna na błędnie wpisane frazy, podpowiadać sugerowane wyniki po wpisaniu kilku pierwszych liter oraz przedstawić konkretne i satysfakcjonujące rezultaty na koniec.

JoliSearch

PrestaShop posiada oczywiście w standardzie wyszukiwarkę produktową. Sprawdza się ona nawet całkiem nieźle, ale jeśli chcesz zaproponować odwiedzającym Twój sklep coś wyjątkowego i niezwykle funkcjonalnego to warto pomyśleć o module JoliSearch który będziemy instalować w sklepie nad którym pracujemy. Jego najważniejsze cechy to:

  • Przedstawienie w bezpośrednich wynikach wyszukiwania (tuż po wpisaniu frazy w okienku wyszukiwarki) nie tylko produktów ale ich zdjęć, cech czy nawet cen. Oprócz tego wyświetlą się kategorie oraz marki. Co ważne, wystarczy wpisać kilka pierwszych liter poszukiwanego hasła by wyświetliła się wstępna lista wyników. Na screenie widać jak to wygląda.

Zaawansowana wyszukiwarka

  • Ignorowanie błędów. Czasem wpisujemy coś na szybko, czasem po prostu nie jesteśmy pewnie jak coś poprawnie napisać. Wyszukiwarka zignoruje wtedy błędnie napisane hasło i zaproponuje Ci najbardziej zbliżone do niego.

Zaawansowana wyszukiwarka

  • Kontekst w pamięci podręcznej. Często jest tak, że szuka się kilku różnych produktów. Ten moduł przetrzymuje w pamięci to czego Klient szukał wcześniej i to wraz z kontekstem. Bardzo przydatna funkcja.
  • Przedstawienie wyników końcowych wraz z kategoriami. Jeśli ktoś nie znajdzie tego czego szuka w wynikach bezpośrednich to otrzyma na koniec listę wszystkich najbardziej zbliżonych produktów oraz kategorii.

Wyniki wyszukiwania

Na poniższym filmiku możecie sprawdzić jak to działa w praktyce.

Koszt modułu to ok. 60 euro. Patrząc na możliwości które daje cena nie jest zbyt wygórowana. Tym bardziej, że jak twierdzą twórcy wyszukiwarka jest ona bardzo szybka.

Jeśli chcielibyście abym napisał o jakimś innym, ciekawym module zostawcie propozycję w komentarzu.


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *