Test modułów PrestaShop – #16 Backup danych w sklepie internetowym.

Jak ważne są kopie bezpieczeństwa, szczególnie jeśli chodzi o sklepy internetowe, pisałem kilka dni temu przy okazji artykułu o tym jak dbać o bezpieczeństwo danych. Backupy są (a przynajmniej powinny być) robione regularnie przez dostawcę hostingu jednak jak pokazał przykład o którym tam też pisałem, lepiej również samemu na wszelki wypadek zadbać o nie. W poniższym artykule pokażę jak to można łatwo samemu zrobić.

Backup w panelu klienckim hostingu.

Przede wszystkim, mimo że jak już wcześniej wspomniałem dostawca usługi hostingowej zobligowany jest do tworzenia kopii bezpieczeństwa warto upewnić się czy rzeczywiście to robi.:) „Strzeżonego, Pan Bóg strzeże” jak mówi przysłowie. Oprócz tego, o czym niewiele osób wie, w panelu administratora, do którego każdy z Was powinien mieć dostęp jest również opcja zrobienia własnej kopii bezpieczeństwa. Dzięki temu w razie niespodziewanych awarii czy problemów, które sami (chcąc lub nie chcąc) spowodowaliście będziecie mogli przywrócić stan z wszystkimi ustawieniami, z kontami pocztowymi, FTP i bazami włącznie. Nieuważna instalacja oprogramowania, nieumyślne kliknięcie tego co nie trzeba – różnie bywa i dlatego warto samemu się przed tym zabezpieczyć.

Moduł w sklepie.

Innym sposobem, który notabene może być uzupełnieniem powyższego, jest zakup odpowiedniego modułu do sklepu internetowego opartego np. o PrestaShop. Bo tak jak backup z poziomu serwera odpowiada za Twoje dane całościowo to wtyczka w sklepie będzie już odpowiadała tylko za kopię danych sklepowych. Jest to przydatne rozwiązanie w przypadku, gdy na swoim koncie hostingowym masz kilka stron czy sklepów i nie chcesz w tych wyjątkowych sytuacjach przywracać kopii wszystkiego. Przykładem takiego narzędzia jest Module Backup All. Pozwala on na dość sporo jeśli chodzi o zapisywanie i zarządzanie kopiami bezpieczeństwa.

Jego głównymi cechami są:

  • Kopie bezpieczeństwa mogą być tworzone automatycznie lub też ręcznie.
  • Można ustalać co jaki czas mają one być robione.
  • Można wybrać konkretne elementy, których kopię będziemy robić (np. tylko zdjęcia, tylko baza danych).
  • Określimy jak długo kopie mają zostać przechowywane.
  • Ustawimy automatyczne usuwanie starych wersji backupów (np. po 14, 30 czy 90 dniach).
  • Ściągniemy też backupy do lokalnego użytku.

Myślę, że za taką cenę (niecałe 30e) to naprawdę rozsądny zakup, tym bardziej, że jak ostatnie wypadki z firmą 2be.pl pokazują, zabezpieczeń nigdy za wiele.

Kontakt do DiH.pl


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)