Poradnik PrestaShop 1.6 – 3# Multisklep, czyli jak zarządzać kilkoma sklepami z jednego panelu.

Polski rynek e-commerce radzi sobie coraz lepiej. Wg ostatnich badań mamy w Polsce ponad 23 tys. sklepów internetowych, a i my mamy coraz więcej zamówienia na nie. 🙂 Mało tego, klienci coraz częściej zapytują o realizacje nie jednego e-sklepu a dwóch, trzech czy nawet pięciu! Trend ten coraz popularniejszy i w sumie nie ma się co dziwić. Przedsiębiorcy mając duży asortyment wolą podzielić go na mniejsze części i sprzedawać je na różnych platformach. łatwiej jest wtedy dotrzeć do konkretnych grup odbiorców. Innym powodem takiego kroku jest też chęć ekspansji na rynki zagraniczne. Otwarcie sklepów w Niemczech, Francji czy na Wyspach nie jest już tak wielkim wyzwaniem jak kiedyś. Tym bardziej, że technologiczne rozwiązania mogą to bardzo ułatwić.

„Jeden by wszystkimi rządzić…”

Gdy zgłasza się do nas klient na kilka sklepów, na początku najczęściej pada pytanie – „jak to zrobić aby to wszystko razem dobrze hulało i dało się tym bez problemu zrządzać?”. Z pomocą przychodzi tu silnik PrestaShop i jego funkcja Multistore (lub Multisklep), czyli bardzo przydatne narzędzie, które po licznych prośbach użytkowników pojawiło się wraz z updatem wersji 1.4 do 1.5 (dodam tylko, że teraz czekamy już na pierwszą betę 1.7). Parafrazując słynny cytat z tytułu akapitu od Tolkiena, Multisklep jest zaawansowanym narzędziem, które pozwala z poziomu jednego panelu administracyjnego, zarządzać dowolną ilością różnych sklepów na różnych domenach. Mogą być na nich zupełnie różne produkty lub te same, aczkolwiek nastawione na inny rynek (inna waluta, zasady dostawy itd.). Po odpowiedniej konfiguracji będziesz miał dostęp do każdego ze sklepów z osobna lub wszystkich naraz, co pozwoli rozdzielić funkcjonalności czy też wprowadzać zmiany na jednej platformie lub na kilku jednocześnie. Dodatkowo daje to również możliwość przypisania konkretnych pracowników pod konkretny sklep, ze swoją bazą klientów, zamówień oraz wybranymi modułami (np. płatności czy dostawy). Nie trzeba chyba dodawać jak wygodne to może być dla sprzedawcy.

Jak to działa?

Samo uruchomienie i wstępna konfiguracja nie jest mocno skomplikowana. Wyjaśnia to zresztą nasz kolega Robert w poniższym poradniku. Aby jednak móc korzystać w pełni funkcjonalnej platformy Multistore, z rozdzielonymi modułami, bazami i uprawnieniami warto zlecić to specjalistom. Np. nam. 🙂

Kontakt do DiH.pl


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)