Poradnik WordPress – #2 Zarządzanie kontami i uprawnieniami.

Po ostatnim wpisie dotyczącym aktualizacji wtyczek na stronie opartej o WordpPress dostałem informację od kilku osób, że to dobry kierunek. Widać niby oczywiste oczywistości a nie każdy wiedział, że trzeba tego pilnować. Dlatego nie zmieniam kierunku i postaram się opisywać w tych poradnikach sprawy teoretycznie proste, ale dla laika, który do WordPressa siada po raz pierwszy mogące stanowić barierę.

W dzisiejszym odcinku chciałbym pokazać jak tworzyć konta administratorskie i nadawać uprawnienia do zarządzania stroną. Wbrew pozorom przy większych stronach, do których dostęp może mieć więcej osób takie rozwiązanie jest niezwykle przydatne. Najważniejszą korzyścią jest fakt, że mając kontrolę nad tym co się dzieje na stronie nie musisz robić wszystkiego sam.

Dodawanie użytkownika.

Jako główny administrator możesz nadać dowolnej ilości osób kilka różnych ról. Wystarczy że z menu bocznego wybierzesz zakładkę „Użytkownicy”, a dalej opcje „Dodaj nowego”. Sam proces zajmie Ci raptem kilka minut. Należy wpisać tam nazwę użytkownika, jego mail, ustawić hasło oraz nadać rolę (o tym poniżej). Na koniec potwierdzisz wszystko i klikając przycisk „Dodaj nowe użytkownika”.

Nadawanie ról.

Od tego jaką rolę nadasz danemu użytkownikowi, zależeć będzie jakie uprawnienia będzie on miał przy poruszaniu się w panelu administracyjnym. Mamy 5 rodzajów ról.

Administrator – ten rzecz jasna może wszystko. Zarządza treścią, użytkownikami, aktualizuje, usuwa, dodaje wtyczki, grzebie w ustawieniach i odpowiada za techniczne aspekty. Co ciekawe, można nadać dowolnej ilości użytkowników rolę Administratora.

Redaktor – druga rola pod względem ważności. Odpowiada tak naprawdę za całą treść merytoryczną strony. Może oczywiście dodawać, edytować i usuwać wpisy innych, zarządzać tagami i kategoriami a także dodawać i publikować strony. Nie ma jednak dostępu do wtyczek.

Autor – tu jak sama nazwa wskazuje użytkownik odpowiada tylko za wpisy. Ale tylko swoje. Publikuje je, edytuje lub usuwa a także dodaje pliki do Biblioteki.

Współpracownik – ta osoba może jedynie dodawać swoje wpisy jednak publikować może je jedynie Redaktor lub Administrator.

Subskrybent – użytkownik który może w sumie tylko wejść, pooglądać i skomentować wpisy. Przydatna funkcja dla tzw. moderatora dyskusji pod wpisami.

A oto lista funkcji do który poszczególni użytkownicy mają dostęp.


Mariusz Korzeniecki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)