Test modułów PrestaShop – #34 Jak zmienić linki w sklepie na bardziej SEO friendly?

Aby powiedzieć, że sklep internetowy jest SEO Friendly (czyli przyjazny dla wyszukiwarek internetowych) musi on spełnić kilka ważnych warunków. Przede wszystkim powinien być dobrze opisany treścią, a więc mieć odpowiednie opisy czy słowa kluczowe. O tym pisałem zresztą już nie raz na łamach naszego bloga (choćby tutaj). Są tez mniejsze niuanse, niestety dość często pomijane a mają one jak się okazuje równie duży wpływ na pozycjonowanie.

Mowa tu np. o budowie linków a konkretniej o numerach ID znajdujących się w nich. Standardowo w PrestaShop, URL kierujące na strony produktowe oraz strony kategorii mają w sobie numery ID tychże produktów lub kategorii. Zamysł deweloperów silnika był bowiem taki aby żadne linki kierujące do produktów lub kategorii nigdy się nie zdublowały.

A Google zdecydowanie woli wartościową treść od cyferek czy niezrozumiałego ciągu znaków. Im treści bardziej przyjazne użytkownikowi, łatwiejsze w zapamiętaniu oraz prostsze w poprawnym odczytaniu tym lepiej. Dotyczy to również budowy linków. A te, szczególnie w sklepach nie są zbyt czytelne. I dlatego właśnie powstały takie narzędzia które z „brzydkich” linków robią „ładne”. 🙂

Pretty URLs

W najprostszych słowach moduł ten usuwa numery ID z adresów URL produktów, kategorii, stron CMS, a także stron dostawców i producentów w systemie PrestaShop i zastępuje je np. nazwami tych produktów czy kategorii.

Jak widać, już po adresie w pasku można poznać na jakiej podstronie jesteśmy. Gdy znajdował się tam na końcu tylko numer identyfikacyjny produktu czy strony CMS link taki w zasadzie nic zwykłemu użytkownikowi nie mówił. A ideą Google jest przecież ułatwianie nam życia. Przynajmniej w teorii. 😉

Moduł ten ma również inną interesująca funkcjonalność. Może on bowiem automatycznie przekierowywać stare adresy na świeżo wygenerowane nowe adresy, aby uniknąć błędów 404. Co istotne stosowanie przekierowań 301 nie ma negatywnego wpływu na dotychczasowe pozycjonowanie stron. Przydatne to jest np. przy zmianie domeny sklepu.

Poniżej krótki test modułu na naszym poradnikowym kanale YouTube.

Gdybyś był zainteresowany jego instalacją, zgłoś się oczywiście do nas. Pomożemy. 😉


Mariusz Korzeniecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.