Test modułów PrestaShop – #5 Jak przyspieszyć sklep?

Wygląd sklepu internetowego to nie wszystko. Jest oczywiście bardzo ważny, pozwala przede wszystkim zrobić dobre, pierwsze wrażenie, ale jest też mnóstwo innych czynników które finalnie wpływają na odbiór i ocenę witryny. Choćby to jak szybko i stabilnie ona działa. Bo nie oszukujmy się, jeśli zacznę przeglądać jakiś sklep i się okaże że każda podjęta przeze mnie akcja będzie trwała zbyt długo, to po prostu z niego wyjdę. Dlatego budując e-sklep koniecznie trzeba zwrócić uwagę na takie elementy jak:

  • optymalizacja kodu – prosta składnia i ekonomia w logice skryptów to w efekcie mniejsze obciążenie serwera i szybkie przetwarzanie,
  • składna budowa zapytań bazodanowych – innymi słowy należy maksymalne upraszczać zapytania do baz danych i ograniczyć ich liczbę tez do niezbędnego minimum. Bo im dłuższy i bardziej skomplikowany będzie skrypt pytający tym dłuższa będzie odpowiedź.
  • optymalizacja elementów graficznych – na etapie eksportu z programu graficznego należy przeprowadzić odpowiednią kompresję, która zapewni szybsze wczytywanie się grafiki i co za tym idzie całego serwisu.
  • odpowiednie parametry hostingu

To są absolutne podstawy.

Jeśli jednak mimo ich spełnienia nadal czujesz że nie jest tak jak powinno być to możesz skorzystać z różnych dedykowanych narzędzi by coś z tym zrobić. Mając sklep internetowy oparty np. o PrestaShop możesz dokupić sobie ciekawe moduły które po instalacji zrobią sporą różnicę w działaniu witryny.

Moduł Page Cache

Ten moduł ma jedno główne zadanie – sprawić by klient poruszający się po sklepie mógł to robić szybko i sprawnie. Tylko tyle i aż tyle. Nie chciałbym zagłębiać się w specyfikację techniczną i rozkładać tego na czynniki pierwsze, ale w skrócie można powiedzieć że moduł optymalizuje pamięć podręczną sklepu i pozwala ją dość szeroko konfigurować. Dodaje również pełne buforowanie strony razem ze wszystkimi podstronami tak na serwerze jak i po stronie przeglądarki. W każdej chwili można zmierzyć wydajność i ogólny efekt naszych konfiguracji.

Trzeba jednak pamiętać że bawienie się tym bez choćby minimalnej wiedzy w tym temacie może nie przynieść zamierzonych efektów. Warto więc zlecić konfigurację komuś kto się na tym zna (np. nam).

Koszt modułu to 99 euro. Kwota trochę wysoka, ale zdecydowania warta wydania. Potwierdzają to liczne pozytywne opinie.

Pamiętajcie że jeśli chcielibyście abym przetestował jakiś ciekawy wg Was moduł to śmiało możecie w komentarzach o tym napisać.


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)