Najpopularniejsze moduły PrestaShop w 2018 r.

Na naszym kanale YouTube, pod jednym z poradników dotyczących PrestaShop pojawiła się jakiś czas temu prośba o podrzucenie listy najciekawszych, darmowych modułów dla sklepu. Otóż spieszę donieść, że w naszej sekcji Poradniki i testy, wszystkie moduły, które testowaliśmy są wg nas bardzo ciekawe. 🙂 Owszem większość z nich jest niestety płatna, ale od początku naszym kluczem wyboru przy ich wyborze było to aby były one jak najbardziej przydatne dla sklepu. A niestety takich darmowych rozwiązań nie ma zbyt wiele. Co w sumie nie jest jakieś mocno dziwne bo przecież każdy deweloper chce zmonetyzować swój produkt.

Podsumowanie PrestaShop

Kilka tygodni temu, miałem okazję wziąć udział w oficjalnym webinarium Presty, w którym podsumowano 2018 r. Pisałem o tym nawet w poprzednim artykule. Przedstawiano też wtedy taką listę najpopularniejszych na markecie Addons modułów. Zawierała ona tak płatne rozwiązania jak i bezpłatne. Obie listy, wraz z krótkimi opisami przedstawiam poniżej. Części modułów nie umieściłem bo zwyczajnie zniknęły z Addons (tak też bywa).

Jeśli chodzi o najpopularniejsze darmowe moduły to w zasadzie wymieniono tu przede wszystkim integracje z płatnościami oraz narzędziami Google.

Darmowe moduły

  1. Oficjalny moduł integrujący z PayPal . Tu w sumie sprawa jest dość jasna – PayPal jest jednym z najpopularniejszych systemów elektronicznych płatności na świecie. We wrześniu 2018 r., podano że korzysta z nich już ponad 250 mln użytkowników. Sam moduł w prosty sposób integruje system ze sklepem.
  2. Integrator z Mailchimp, czyli jednym z najpopularniejszych systemów do e-mail marketingu na świecie. Korzystanie z niego to już inna kwestia, gdyż przy większej ilości kontaktów w bazie trzeba się liczyć z comiesięczną opłatą (tutaj znajdziesz cennik). Jako alternatywę podam tutaj nasze polskie, również bardzo dobre rozwiązanie czyli Freshmail.
  3. Ads on Google (Google Shopping + Dynamic Remarketing) – moduł który w zasadzie teraz jest już preinstalowany w PrestaShop. Odpowiada za zarządzanie kampaniami Google Ads (dawne Adwords) ze wsparciem dynamicznego remarketingu. Bardzo przydatny moduł dla osób, które wykorzystują Googlowe narzędzia w działaniach sprzedażowo marketingowych.
  4. Integrator z Google Analytics czyli świetny, narzędziem do monitorowania przeróżnych działań w sklepie. Z kategorii “must have”. 🙂

Jeśli chodzi o płatne moduły, to tych jest już trochę więcej.

Top 10 płatnych modułów

  1. Moduł “Oficjalna zgodność z RODO by PrestaShop” – zdecydowanie najpopularniejszy moduł załatwiający temat RODO sprzed roku. Stworzony przez samą Prestę (w wersji 1.7 moduł jest dostępny już w panelu do kupienia). Pod linkiem znajdziesz dokładny opis funkcjonalności.
  2. re Captcha – bardzo fajne i przydatne narzędzie do walki ze spamem w sklepie, które wykorzystuje Googlowy system Captcha. Jeśli borykasz się z takim problemem koniecznie powinieneś zaopatrzyć się w ten moduł.
  3. EU Cookie Law Complies GDPR to moduł który odpowiada za dostosowanie sklepu pod kątem cookies.
  4. Cookie Banner – kolejny moduł który odpowiada za politykę ciasteczek w sklepie.
  5. Narzędzie Prestashop do Aktualizacji i Migracji. Ten moduł jest nieocenioną pomocą gdy potrzebujemy przenieść dane między różnymi wersjami PrestaShop. Jeśli więc planujesz aktualizację swojego sklepu do kolejnej wersji systemu i chciałbyś przenieść m.in. produkty, klientów czy zamówienia to narzędzie ci w tym pomoże. Zdecydowanie jednak nie zalecamy samodzielnych działań w tym zakresie jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy. O ile sam proces migracji jest owszem dość prosty to ryzyko że po nim coś się w sklepie posypie jest dość spore. Wierz mi, znamy to z autopsji. 🙂
  6. GDPR Compliance Pro – drugi w zestawieniu moduł do RODO. Znacznie tańszy ale również spełniający wszystkie wytyczne aktualizacji sklepu pod tym kątem.
  7. Amazon Market Place to narzędzie dla osób które sprzedają swoje produkty również na Amazonie. Dzięki tej integracji będziesz mógł zarządzać taką sprzedażą wprost z panelu administracyjnego sklepu.
  8. CAPTCHA Google reCAPTCHA PRO. Kolejny moduł wspomagający sprzedawcę w walkę ze spamerami.
  9. Integracja z Google Merchant Center (Google Shopping) to rozwiązanie dla osób które chcą prezentować swoje produkty w płatnym katalogu produktów Google czyli Google Merchant Center.
  10. Pretty URL. Bardzo ciekawy moduł optymalizujący linki w sklepie pod kątem SEO. Działa to tak, że usuwa on generowane z automatu numery w adresach stron sklepu. Linki są wtedy bardziej przyjazne dla Google.

Mariusz Korzeniecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.