Rok 2020 mimo, że zdominowany przez COVID-19 przyniósł wiele nieoczekiwanych zjawisk. Okazało się różne obostrzenia i ograniczenia w ruchu ludności miały zbawienny wpływ na środowisko naturalne, które szybko zaczęło się odradzać. Lockdown, samoizolacja i dystans społeczny zmusiły ludzi do zwiększonej aktywności w mediach społecznościowych i zakupów za pośrednictwem internetu. Miliony użytkowników Facebooka spędzających dziennie po …
12 urodziny dih.pl – 6 lat jako partner PrestaShop
W 2003 roku powstał serwis domenynet.pl, którego już nikt pewnie nie pamięta. Główną działalnością serwisu była rejestracja domen internetowych i hosting stron www. Po 6 latach działalności firma przekształciła się w spółkę i przeszła re-brandig. W ramach rebrandingu do usług oferowanych naszym klientom dołączył webdesign i tworzenie stron WWW a od 2012 roku do portfela dodaliśmy usługę tworzenia sklepów internetowych. Od tego …
Czytaj dalej 12 urodziny dih.pl – 6 lat jako partner PrestaShop
Najpopularniejsze moduły PrestaShop w 2020 r.
W e-commerce rok 2020 był wyjątkowy. Pandemia wirusa COVID-19 sprawiła, że znacząco wzrosła liczba produktów zamawianych przez internet. W związku z tym przybyło sklepów internetowych, zaś te istniejące szybko się zmodernizowały, aby móc nadążyć za rosnącym popytem.Był to także rok wzrostu liczby reklamodawców w platformie reklamowej Facebook. Lockdown sprawił wzrost tak zwanych eye-hours na tej …
Czytaj dalej Najpopularniejsze moduły PrestaShop w 2020 r.
Migracja Magento na PrestaShop – czy warto i dlaczego?
Obok licznych rozwiązań zamkniętych, na rynku e-commerce funkcjonują dwie popularne platformy open source – Magento i PrestaShop. Którą z nich wybrać i czy warto migrować z jednej na drugą? Magento czy PrestaShop? Porównania tych dwóch platform to temat, który jest aktualny od lat. Utarła się przy tym opinia, że o ile PrestaShop jest łatwiejszy we …
Czytaj dalej Migracja Magento na PrestaShop – czy warto i dlaczego?
Praca zdalna w czasach pandemii – bezpieczny sklep
Bezpieczne logowanie do panelu administratora PrestaShop to kluczowa rzecz w zabezpieczeniach e-commerce. Mamy na to swój sprawdzony sposób. Sklep internetowy – bezpieczeństwo powinno stać na pierwszym miejscu Niestety nie zawsze tak jest, a właściwie w większości przypadków tak nie jest. Właściciele sklepów internetowych największą wagę przywiązują do wyglądu swojej witryny, łatwości poruszania się po niej, …
Czytaj dalej Praca zdalna w czasach pandemii – bezpieczny sklep
Aktualizacja PrestaShop do wersji 1.7 – warto czy nie?
PrestaShop w najnowszej wersji 1.7 przyniósł sporo zmian oraz wywołał niemałe poruszenie w branży. Konieczność postawienia sklepu internetowego na nowo, poprawa bezpieczeństwa i czytelności kodu, trudniejsze wdrożenia i brak kompatybilności szablonów czy ułatwienie zarządzania sklepem. To tylko niektóre z licznych cech nowej wersji PrestaShop. Czy warto podążać ze zmianami i zaktualizować PrestaShop do wersji 1.7? …
Czytaj dalej Aktualizacja PrestaShop do wersji 1.7 – warto czy nie?
PrestaShop 1.6 i 1.7 – porównanie
PrestaShop w wersji 1.6 powstała w końcówce 2016 roku, a przez cały swój cykl życia przechodziła spore zmiany i modyfikacje. W czerwcu wersja 1.6 przestała otrzymywać wsparcie. Pierwsza wersja beta PrestaShop 1.7 opublikowana została na początku czerwca 2016 roku i od tego czasu otrzymała niemal 50 aktualizacji. Ostatnia z nich (w chwili pisania artykułu) miała …
Czytaj dalej PrestaShop 1.6 i 1.7 – porównanie
Rodlew QMD – Case Study
Rodzinny biznes funkcjonuje nieprzerwanie od 40 lat. Od początku produkowane przez Rodlew QMD akcesoria nagrobkowe postrzegane były jako najwyższej jakości produkty. Z przedsiębiorstwem współpracują artyści z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, firma regularnie otrzymuje wyróżnienia – m.in. “Rzemieślnik Roku” czy “Menedżer Roku na Śląsku”. Rodlew QMD został także uhonorowany złotym okolicznościowym medalem za 25-letnią pracę …
Czytaj dalej Rodlew QMD – Case Study
Twój sklep internetowy wolno działa? Zobacz jak kompresja obrazów może to poprawić
Przeprowadzone badania przez Akamai [1], dowodzą że dwie sekundy to tak naprawdę próg akceptowalności dla witryny e-commerce. Co wskazuje, na oczekiwania użytkowników. To był rok 2010. Do dziś szybkość ładowania się stron to często i mocno zaniedbywany element, który przekłada się na odbiór witryny przez użytkowników. Oczekiwanie na załadowanie się sklepu internetowego, brak natychmiastowej możliwości …
Czytaj dalej Twój sklep internetowy wolno działa? Zobacz jak kompresja obrazów może to poprawić
Potrzeby konsumenta vs grupa docelowa – jakie mają znaczenie dla e-commerce?
Według raportu Gemius już 62% polskich internautów robi zakupy w internecie. Rozwijająca się z zawrotną prędkością branża e-commerce, a co za tym idzie rosnąca konkurencja, wymagają od właścicieli sklepów internetowych dokładnego podążania za potrzebami swoich klientów. Jak jednak je określić i dlaczego wybranie grupy docelowej jest tak istotne? Znajomość potrzeb konsumenta kluczem do sukcesu Wszyscy …
Czytaj dalej Potrzeby konsumenta vs grupa docelowa – jakie mają znaczenie dla e-commerce?
Jak założyć sklep internetowy? – wywiad z CEO dih.pl.
E-commerce jest dziś tak popularną branżą, że w zasadzie mając fajny pomył oraz pieniądze na jego realizację można stosunkowo łatwo rozpocząć sprzedaż przez internet. Przydałoby się jednak podejść do tego z głową a tym samym spróbować ustrzec się błędów, które mogłyby wpłynąć na sukces takiego biznesu.
Najpopularniejsze moduły PrestaShop w 2018 r.
Na naszym kanale YouTube, pod jednym z poradników dotyczących PrestaShop pojawiła się jakiś czas temu prośba o podrzucenie listy najciekawszych, darmowych modułów dla sklepu. Otóż spieszę donieść, że w naszej sekcji Poradniki i testy, wszystkie moduły, które testowaliśmy są wg nas bardzo ciekawe. 🙂 Owszem większość z nich jest niestety płatna, ale od początku naszym …
Czytaj dalej Najpopularniejsze moduły PrestaShop w 2018 r.
PrestaShop 2018/2019 – statystyki i plany.
Pod koniec marca odbył się pierwszy, międzynarodowy webinar PrestaShop zorganizowany dla Certyfikowanych Agencji z całego świata. Jako jedna z takich Agencji usłyszeć mogliśmy podsumowanie zeszłego roku oraz plany na 2019 r. A że blog nasz dotyczy w dużej mierze właśnie tego silnika postanowiłem podzielić się z Wami najważniejszymi informacjami.
Seniorzy w e-commerce, czyli jak przystosować sklep dla osób starszych.
W ostatnim raporcie Ceneo (niestety gdzieś zniknął z ich oficjalnego serwisu, można było przeczytać, że coraz więcej osób starszych (65+) jest zainteresowanych zakupami przez Internet. Wzrost ten kształtuje się na poziomie 12% w skali roku. Oczywiście chodzi tu głównie o wykorzystanie wyżej wymienionego serwisu przy porównywaniu produktów a nie o faktyczne zakupy. Jeśli dodamy do tego dane z GUS (2017*) mówiące o tym, że osób powyżej 65 roku życia jest w Polsce ponad 6,5 mln* oraz informację iż 70% internautów powyżej 55 roku życia korzysta z internetu codziennie to wnioski wysunął się dość klarowne.
Test modułów PrestaShop – #35 Powiadomienia PWA.
Nie raz już wspominaliśmy tak na łamach naszego bloga jak ważną sprawą w sklepach internetowych jest nadążanie za najnowszymi trendami mobilnymi. Coraz więcej osób dokonuje bowiem zakupów właśnie poprzez swoje smartfony. Na szczęście deweloperzy e-commerce zdają sobie z tego sprawę i dostarczają coraz więcej interesujących narzędzi które ułatwiają życie tak sprzedawcom jak i kupującym.
Uwaga na fałszywe maile z Urzędu Skarbowego!
Kilka dni temu, na skrzynce mailowej wylądował u mnie dość niepokojący mail którego tytuł krzyczał do mnie – INFORMACJA О ZAMIARZE WSZCZĘCIA KONTROLI SKARBOWEJ. W polu nadawcy pojawiła się znana instytucja czyli Urząd Skarbowy. Jak się potem okazało, w Polsce sporo osób tego dnia otrzymało takiego maila.
Dih.pl z platynową odznaką PrestaShop!
Nie często się chwalę na łamach bloga ale takim newsem aż szkoda się nie podzielić. Ale po kolei. Otóż PrestaShop, regularnie co pół roku przeprowadza wśród swoich Certyfikowanych Agencji weryfikację prowadzonych przez nich działań na rzecz rozwoju i promowania tegoż silnika. Sprawdza m.in. również ich poziom wiedzy (obowiązkowe szkolenia) oraz analizuje wdrożenia sklepów internetowych które zrobili. Finalnie, po takiej ewaluacji przyznaje punkty w tzw. scoringu który jest podstawą do przyznania odpowiednich odznak.
Dobre praktyki UX. Ogólne usprawnienia w sklepie.
Przed Tobą ostatni artykuł z cyklu “Dobre praktyki UX”. W poprzednich wpisach mogłeś przeczytać o poradach dotyczących strony produktowej oraz procesu zakupowego. W tym wpisie opiszę całą resztę działań, które ciężko podciągnąć pod powyższe dwie kategorie.
Kalendarz e-commerce 2019 od PrestaShop.
PrestaShop, udostępniła właśnie na swoim markecie Addons bardzo przydatny kalendarz e-commerce na 2019 r. Jeśli masz sklep internetowy na tym silniku to powinieneś otrzymać maile informacje o tym. Gdy już wejdziesz w ten link wystarczy zalogować się na swoje konto (lub zarejestrować się jeśli nie posiadasz go), wypełnić krótki formularz i zupełnie bezpłatnie ściągnąć finalnie plik PDF z kalendarzem.
Dobre praktyki UX. Proces zakupowy.
W poprzednim artykule dotyczącym dobrych praktyk UX (User Experience) mogłeś przeczytać o działaniach które warto wdrażać na karcie produktowej w sklepie internetowym. W poniższym tekście znajdziesz garść informacji które dotyczą jednej z najważniejszych części e-sklepu czyli koszyka i procesu zakupowego.