Price Manager: Wsparcie dla Twojego e-sklepu w zmaganiach z wojnami cenowymi – Price Manager dla PrestaShop od DIH.pl

Polski rynek e-commerce nieustannie rośnie i według najnowszych danych osiągnie wartość 162 miliardów złotych do 2024 roku. W obliczu tak intensywnej konkurencji, na rynku funkcjonuje tysiące sklepów, z których wiele oferuje podobny asortyment. Duzi gracze, tacy jak Allegro czy Amazon, stają się zagrożeniem dla mniejszych przedsiębiorstw. W konsekwencji, na tym dynamicznym rynku, zjawisko wojen cenowych staje się coraz bardziej powszechne. Jak zatem „zwykły” właściciel biznesu e-commerce może obronić się przed tym niebezpieczeństwem? Poznaj Price Managera – nasze narzędzie, które może Ci w tym pomóc!

Tak naprawdę na sytuację w branży e-handlu w największej mierze wpływ mają sami klienci. Co zrozumiałe, interesuje ich przede wszystkim atrakcyjna (niska) cena produktu. W badaniu E-commerce w Polsce od lat w sekcji „wybory klientów” to właśnie cena jest głównym czynnikiem decyzyjnym dla zdecydowanej większości polskich e-konsumentów:

Obraz 1

I o ile samo zjawisko jest zrozumiałe, o tyle często wymyka się spod kontroli i prowadzi do tzw. wojen cenowych.

Czym są wojny cenowe?

Wojna cenowa ma miejsce, gdy firmy lub osoby sprzedające ten sam produkt chcą za wszelką cenę oferować go w cenie niższej niż konkurencja. W wielu przypadkach wystarczy, że jeden z uczestników takiej wojny zdecyduje się na znaczącą obniżkę ceny oferowanego produktu i reszta za nim podąża. Klienci są początkowo zadowoleni, ale w pewnym momencie może okazać się, że sprzedajesz produkt z minimalną lub zerową marżą. To oczywiście recepta na klęskę twojego e-biznesu.

Dlatego za wszelką cenę należy unikać wojen cenowych. Jak jednak to robić, skoro dla klientów ważna jest cena?

Jak wygrać wojnę cenową?

Chociaż cena jest bardzo istotna (jak pokazuje cytowane wcześniej badanie), to klienci zwracają uwagę także na inne kwestie. Dla 30% klientów ważniejsze są wcześniejsze doświadczenia z twoim e-sklepem – to bardzo duża część twojego rynku!

Inne poza-cenowe czynniki, które są ważne dla respondentów badania Gemius to:

  • Szybka dostawa: 26%
  • Łatwe płatności: 24%
  • Łatwy sposób składania zamówienia: 21%
  • Mnogość form dostawy: 18%
  • Funkcjonalna strona internetowa: 15%
  • Dobre opinie o sklepie: 14%

Tutaj upatruj swoich szans na pozyskanie klienta w sposób inny niż poprzez obniżanie ceny. Zadbaj, aby twoja strona internetowa była dopracowana w najmniejszym szczególe, szybka i przyjazna dla użytkownika. Skup się na dwóch podstawowych aspektach tego zagadnienia:

  • Zadbaj, aby każdy klient mógł szybko znaleźć towar, którego poszukuje. Jest to możliwe z dobrą wyszukiwarką produktów i przejrzystym drzewem kategorii. 
  • Skróć i uprość proces zakupowy do minimum. Nie pytaj klienta o województwo, stan cywilny, czy płeć. Nie każ mu zakładać konta, aby złożyć zamówienie. Nie wydłużaj niepotrzebnie procesu zakupowego. Zyskasz w ten sposób przychylność wielu klientów!

Jednak możliwe, że w tym momencie myślisz sobie, „wszystko bardzo fajnie, ale jeśli konkurencja jest tańsza, i tak nie sprzedam wielu produktów”. I to prawda, ale to także coś, z czym można sobie poradzić. Odpowiedź tkwi w mądrym zarządzaniu cenami w sklepie internetowym.

I właśnie uruchomiliśmy narzędzie, które jest w stanie ci w tym wydatnie pomóc!

Price Manager: wsparcie w wojnach cenowych

Price Manager to nasze autorskie narzędzie, które upraszcza zarządzanie cenami w sklepach internetowych opartych na PrestaShop i automatyzuje zmiany cen w zależności od sytuacji na rynku. Nasze narzędzie pobiera informacje o cenach z różnych miejsc (np. porównywarek cenowych) i na tej podstawie rekomenduje zmiany cen w twoim sklepie tak, aby były one jednocześnie atrakcyjne dla klientów i opłacalne dla ciebie, jako sprzedawcy.

Często zdarza się tak, że sortując ten sam produkt (np. w porównywarce cenowej lub w Google Zakupy) od najniższej ceny pierwszych kilka pozycji ma bardzo zbliżone ceny, często różniące się groszami lub kilkoma złotymi.

Spójrz na ten przykład żelazka marki Tefal (źródło: Ceneo.pl):

Obraz 2

Zwróć uwagę, że różnica w cenie między najtańszą ofertą a drugą w kolejności to zaledwie… jeden grosz. Gdyby drugi sklep na liście obniżył swoją ofertę o dwa grosze, automatycznie wskoczyłby na pierwszą pozycję. 

Czy obniżenie ceny o dwa grosze oznaczałoby dużą stratę dla tego sklepu? Prawdopodobnie nie! Dodatkowo pierwsza pozycja na liście daje większe prawdopodobieństwo, że klienci będą wybierać właśnie tę ofertę, co z kolei przełoży się na więcej zamówień.

Price Manager to narzędzie, które jest w stanie „wyłapywać” tego typu okazje na rynku i podpowiadać ci zmiany w cenach produktów, które dadzą ci lepszą widoczność, nie pozbawiając cię jednocześnie zarobku na każdym sprzedanym produkcie!

Jak działa Price Manager?

Celem Price Managera jest umożliwienie jak najlepszej automatyzacji cen, przede wszystkim w branżach, które są narażone na ciągłą walkę cenową i gdzie ściągnięcie klienta do sklepu w dużej mierze zależy od pozycji w Ceneo lub innych porównywarkach cenowych. 

Szczególnie dotyczy to takich branż, jak:

  • komputery i elektronika,
  • AGD i RTV,
  • wyposażenie domu i ogrodu,
  • moda,
  • motoryzacja i wielu innych, gdzie małe i średnie sklepy muszą mierzyć się z olbrzymią konkurencją o zasięgu ogólnopolskim (Allegro) lub międzynarodowym (Amazon).

Walka ceną za pomocą porównywarek cenowych jest wyzwaniem, które wymaga szybkich reakcji, efektywnych narzędzi analitycznych oraz strategicznego podejścia, aby osiągnąć równowagę między ceną a marżą. I właśnie taki jest cel Price Managera, który bierze wszystkie te elementy pod uwagę i chroni twój zarobek, nie obniżając cen poniżej określonego progu rentowności.

Korzystając z Price Managera, masz możliwość narzucania reguł, według których mają być ustalane ceny produktów w twoim sklepie internetowym (per produkt lub per kategoria). Możesz też zarządzać tym, na jakich zasadach ustalane są te ceny.

Narzędzie daje ci również funkcję automatycznego pobierania cen produktów z różnych źródeł:

  • z twojego systemu ERP,
  • z twoich plików CSV
  • a nawet bezpośrednio z Ceneo.

Dlaczego zdecydowaliśmy się na integrację właśnie z Ceneo? Ponieważ to najpopularniejsze tego typu narzędzie w Polsce. Od lat w pytaniach o spontaniczną znajomość serwisów e-commerce, Ceneo jest jedyną porównywarką cenową wymienianą przez Polaków w TOP10 odpowiedzi:

Obraz 3

Oprócz tego Price Manager daje ci dostęp do wielu przydatnych funkcji:

  • Zabezpieczenie przed automatycznym ustawieniem ceny niższej niż najniższa w cennikach (ręcznie można ustawić dowolną cenę, lecz na karcie produktu jest cena sugerowana według cenników).
  • Automatyczne powiadomienia, gdy nowa cena jest poniżej cenników lub ustawień dla danego produktu.
  • Możliwość ustawienia minimalnego zysku na produkcie (to próg, poniżej którego Price Manager nigdy nie zejdzie).
  • Możliwość ustawienia maksymalnej wartości procentowej, o ile cena produktu może być obniżona.
  • Możliwość zablokowania zmiany ceny w produkcie (z dodatkową opcją ustawienia do kiedy taka blokada ma obowiązywać).
  • Możliwość ustawiania dozwolonego działania na cenach (np. tylko obniżka, tylko podwyżka).

Zadbaliśmy również o funkcje analityczne – użytkownicy mogą wyświetlać historię cen danego produktu w sklepie, a także mają dostęp do czterech najniższych ofert cenowych w Ceneo.

W praktyce – wszystko, czego potrzebujesz, aby nie dać się wciągnąć w szkodliwe wojny cenowe, a jednocześnie stale mieć atrakcyjne ceny w swoim sklepie internetowym. Dodatkowo Price Manager to narzędzie stworzone z myślą o sklepach zbudowanych na PrestaShop, więc jeśli korzystasz z tej platformy e-commerce – masz gwarancję, że to rozwiązanie będzie w pełni kompatybilne z twoim sklepem.

Zacznij korzystać z Price Managera!

Rozpoczęliśmy już wdrażanie Price Managera w sklepach klientów i chętnie pomożemy ci wdrożyć to narzędzie także w twojej firmie. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym narzędziu lub dowiedzieć się, jak wygląda proces jego implementacji, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem! Chętnie odpowiemy na twoje pytania i zajmiemy się kompleksowym wdrożeniem.

Czas wykorzystać potencjał cenowy twojego e-sklepu do maksimum!

Zachęcamy do kontaktu z DIH.pl, aby dowiedzieć się, jak Price Manager może zrewolucjonizować Twój sklep PrestaShop.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)