Na naszym kanale YouTube pojawiły się niedawno kolejne poradniki PrestaShop. Tym razem wytłumaczymy jak stworzyć i skonfigurować konta dla różnych osób w panelu administracyjnym sklepu oraz jak nadawać uprawnienia różnym profilom.
Jak stworzyć konto dla pracownika sklepu?
Bardzo często, zwłaszcza w przypadku dużych firm, działaniem i administracją sklepu internetowego zajmuje się cały sztab ludzi. Jest programista, specjalista ds. promocji czy dział obsługi klienta. Każdy odpowiada za jakąś działkę w sklepie. Bardzo nieefektywna, niewygodna i niebezpieczna wręcz byłaby praca tych ludzi w oparciu o dostęp do panelu administracyjnego poprzez jeden login i hasło. Dlatego w systemie PrestaShop funkcjonuje system kont pracowniczych, dzięki czemu każdy z pracowników sklepu może mieć własne konto, z własnymi danymi logowania i co bardzo ważne – z odpowiednimi uprawnieniami. Film pokazuje jak takie konta stworzyć oraz skonfigurować.
Konfiguracja profili i uprawnień pracowników.
W poprzednim poradniku mogłeś zauważyć, że w pewnym momencie konfiguracji konta można było nadać konkretny profil dla niego. Mógł to być np. Super Admin, Logistyk czy Redaktor. PrestaShop nie ogranicza Cię jednak do tych profili i pozwala dodawać kolejne. Mało tego, pozwala również nadać konkretne uprawnienia dla nich. Mamy tym samym wpływ na to co każdy pracownik będzie mógł a czego nie będzie mógł robić.
Jak widzisz kontynuujemy wyciskanie z Presty 1.6 wszystkiego co możliwe. Jest to nadal jeszcze wersja najbardziej stabilna, sprawdzona i bezpieczna. W naszej skromnej opinii wersja 1.7 jest wciąż oprogramowaniem nieco testowym, którym targają problemy tzw. „wieku dziecięcego. 🙂
Jeśli masz jakiś problem dotyczący działania sklepu na Preście albo chciałbyś abyśmy wyjaśnili jakąś jego funkcjonalność zostaw komentarz pod tym wpisem lub po prostu do nas napisz.
Mariusz Korzeniecki