Test modułów PrestaShop – #11 Integracja Allegro z PrestaShop.

Kupujecie w sieci? No ja myślę 🙂 Kto nie kupuje. To gdzie w takim wypadku zaczynacie poszukiwania produktów? Google, Ceneo, a może Allegro? Ja, praktycznie zawsze zaczynam od tego ostatniego. Choć często potem szukam gdzieś dalej by porównać ceny czy dostępność. Wielu z moich znajomych robi podobnie. W sumie nie ma się co dziwić. Wg najnowszego raportu Gemiusa „E-Commerce w Polsce” w spontanicznej świadomości internautów to Allegro jest zdecydowanym liderem wśród serwisów e-handlu (76%*). Cena, dostępność, tanie przesyłki, ogromny wybór w jednym miejscu – to wszystko sprawia, że marka ta była, jest i jeszcze pewnie długo będzie w czołówce serwisów sprzedażowych w naszym kraju. Czy to oznacza, że zakładanie sklepów internetowych mija się z celem? Oczywiście, że nie. Bo świadomość to jedno a zakupy to drugie. To że w pierwszej kolejności kojarzymy sobie tę platformę wcale nie oznacza że wszyscy tam kupujemy. Wielokrotnie mimo skierowania moich pierwszych kroków na Allegro moje zakupy finalizowałem zupełnie gdzie indziej. Fakt jednak pozostaje faktem – jest to serwis, z którym trzeba się liczyć. Dlatego jeśli masz sklep internetowy lub planujesz go założyć pamiętaj aby brać go pod uwagę.

No i tu zaczynają się małe schody. Pamiętam gdy przyszedł do nas klient na sklep mówiąc że koniecznie chce sprzedawać także poprzez Allegro. Obawiał się jednak że nie będzie w stanie tego ogarnąć. Bo jak sprzedawać w obu miejscach jednocześnie bez pogubienia się? Ano np. z naszą pomocą 🙂 Są specjalne moduły do PrestaShop pozwalające zintegrować sklep z kontem na tym serwisie aukcyjnym. Jednym z nich jest Integracja z Allegro PRO Prestashop.

Jednostronna a dwustronna integracja.

Istnieją moduły które oferują tylko jednostronną integrację z Allegro oraz integrację dwustronną. Warto wyjaśnić różnicę między nimi aby uniknąć później rozczarowania. Tym bardziej że nazwy są trochę mylące 🙂 Generalnie sama integracja ma sprawić by można było z poziomu sklepu wystawić aukcję oraz by same aukcje można było zaimportować do sklepu jako produkty (przydatne dla kogoś kto posiada dużo aukcji i chce zawiadywać nimi z panelu sklepowego). I to jest właśnie jednostronna a nie dwustronna integracja (sklep <-> Allegro, a nie sklep ->Allegro lub odwrotnie). Ta druga ma oprócz wyżej wymienionych funkcji jeszcze kilka dodatkowych. Pozwala między innymi tworzyć zamówienia w panelu sklepu na podstawie zakupów w Allegro (przy takim zamówieniu pojawi się np. specjalna ikonka informująca o tym) oraz aktualizować stany magazynowe po nich. Nie trzeba chyba dodawać jak przydatna może to być funkcja.

Ogólne funkcje modułu.

Moduł integracji o którym wspomniałem na początku jest dwustronny. Oznacza to że można z panelu sklepowego PrestaShop wystawiać produkty oraz zsynchronizować zamówienia z Allegro ze sklepem i jego stanami magazynowymi. Poniżej opiszę to bardziej szczegółowo dzięki uprzejmości dewelopera.

Jeśli chodzi o wystawianie aukcji to można m.in.:

  • Wstawić tam produkty z danymi, które są w sklepie lub też edytować je przed wystawieniem. Chodzi o nazwę, opis, cenę, zdjęcia itp.
  • Masowo zmieniać ceny produktów (o % ), opcje pogrubienia, dodanie znaku wodnego, wybrania parametrów dla danej kategorii, ustalenia czasu trwania aukcji czy ilości wystawionych sztuk
  • Wystawić wiele aukcji naraz.
  • I co bardzo ważne – każdy atrybut czy kombinację w produkcie wystawić jako osobną aukcję. Przydatne przy produktach, które takich atrybutów mają wiele.

Synchronizacja zamówień i stanów magazynowych:

  • Przede wszystkim pozwala na dodanie zamówienia złożonego na Allegro do panelu w sklepie. Przekazywane są wtedy dane klienta, produktu, informacje o płatnościach, czyli wszystko to co jest potrzebne do realizacji zamówienia. Dzięki temu nie musimy wchodzić na Allegro by takie zamówienie obsłużyć.
  • Druga bardzo ważna sprawa – po realizacji zamówienia zmniejsza się nie tylko stan magazynowy w sklepie internetowym ale również na Allegro. Warto wiedzieć, ze nie wszystkie moduły zmieniają ten stan na serwisie aukcyjnym.
  • Przedstawia spis wszystkich aukcji oraz ich status po synchronizacji (czyli czy produkt został kupiony, ile sztuk sprzedano, status stanu magazynowego w sklepie lub na Allegro, itd.).
  • Przekazuje również dane, które wypełnił klient po wygraniu aukcji (faktura oraz treść do zamówienia).

Dodatkowe zakładki w panelu:

  • Szablony – można dodać nieograniczoną ilość szablonów, które można potem dowolnie kopiować.
  • Aukcje – spis wszystkich aukcji z opcją wystawienia ich ponownie. Jest też możliwość wystawienia komentarzy.
  • Konta Allegro – możliwość dodania nieograniczonej ilości kont.
  • Kategorie Allegro – definiowanie kategorii i przypisywanie parametrów do nich
  • Płatności dostaw – definiowanie różnych kosztów dostawy dla aukcji
  • Ustawienia – tutaj m.in. można połączyć aukcje z produktem w sklepie w tym również tych które nie był w nim wystawiane.

Więc jeśli prowadzisz lub masz zamiar prowadzić sprzedaż produktów ze swojego sklepu internetowego również na Allegro takie rozwiązanie wydaje się być wręcz nieodzowne. Tym bardziej, że deweloper oferuje 30-dniowy okres testowy.

Rzecz jasna nasza firma takie integracje przeprowadza na prośbę Klienta. Wystarczy się z nami skontaktować w tej sprawie.

Zapraszamy do kontaktu

*Źródło – Gemius


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)