W sierpniu zeszłego roku napisałem mały poradnik o tym jak poprawić ruch w sklepie internetowym. Przy okazji zbliża się wielkimi krokami sezon ogórkowy w wielu branżach więc warto przypomnieć sobie ten artykuły. Nie dlatego jednak o tym wspominam. Zwróciłem w nim uwagę na to, że fajnym pomysłem na stworzenie relacji z Klientami sklepu może być blog dotyczący produktów czy usług w nim oferowanych. Zasada jest prosta – jeśli dasz się poznać jako ekspert w swojej branży na pewno będziesz mógł liczyć na większe zaufanie kupujących.
Jak się okazuje, aby stworzyć bloga powiązanego ze sklepem nie trzeba wcale tworzyć oddzielnej subdomeny i stawiać go np. na WordPressie. Wystarczy znaleźć i zainstalować odpowiedni moduł do PrestaShop i zacząć pisać.
Dziś chciałbym napisać o jednym z takich modułów.
Blog for PrestaShop
Za cenę niecałych 30 euro moduł oferuje właściwie wszystkie najpotrzebniejsze funkcje jakie są potrzebne przy prowadzeniu bloga. Oczywiście trzeba go odpowiednio skonfigurować (w tym możemy pomóc już my, czyli DiH.pl) ale sama obsługa jest bardzo prosta. Moduł ma m.in.:
- Mnóstwo opcji do edycji i tworzenia samych postów w tym dodawanie powiązanych produktów do postów.
- Możliwość tworzenia kategorii.
- Wybór pozycji (lewa, prawa kolumna) dla sekcji kategorii, ostatnich postów, archiwum czy wyszukiwarki wpisów.
- Opcja dodawania i edycji komentarzy.
- Kompatybilność z szablonami RWD.
- Optymalizacja pod kątem SEO.
- Dodawanie postów do różnych sklepów w opcji Multistore.
- Wsparcie dla kanałów RSS.
Po instalacji modułu pojawia się w menu bocznym panelu administracyjnego odpowiednia zakładka. Poniżej galeria przedstawiająca wygląd w back i front office.