Test modułów PrestaShop – #6 Jak zatrzymać klienta?

Mówi się, że najlepszym klientem jest ten który do Ciebie będzie powracał. Dlatego niezwykle istotną sprawą jest umiejętne zbudowanie jego lojalności. Sposobów na to jest mnóstwo. Dobra komunikacja poprzez Social Media, program lojalnościowy, newsletter czy choćby targetowane promocje to tylko niektóre z nich. Przy dobrych chęciach, pomyśle i niewielkim budżecie można naprawdę fajnie podziałać w tych obszarach. Ale dziś nie o tym. Dziś, chciałbym napisać o pewnym narzędziu które może okazać się niezwykle pomocne w przytrzymaniu klienta na dłużej.

All-in-one Rewards

Moduł All-in-one Reward dostępny dla PrestaShop jest można powiedzieć – kombajnem, który poprzez oparty o system nagradzania a do tego mocno rozbudowany, program lojalnościowy i partnerski, może sprawić że klient będzie chciał trwać w interakcji z Twoim sklepem jeszcze długo po pierwszych zakupach. W jaki sposób? M.in. umożliwi Ci nagradzanie go za lojalność poprzez zniżki kwotowe lub procentowe lub da mu zarobić na zamówieniach złożonych przez znajomych których namówił na zakup. Możliwości jest sporo a wszystko użytkownik ma ładnie przedstawione w swoim panelu klienckim.

Program lojalnościowy

Program ten służy jak sama nazwa wskazuje do budowania lojalności. Zasady działania modułu All-in-one Rewards są proste. Wybierasz w konfiguracji jedną z trzech opcji i za każdy dokonany zakup „zwracasz” w nagrodę użytkownikowi ustaloną kwotę. Może to być np.

  • Za każde wydane 10 zł przekazanie na konto w sklepie 1zł.
  • Za wydaną kwotę przekazanie kilku % na konto sklepu.
  • Lub dowolna kombinacja powyższych opcji.

Tym samym, w bardzo prosty i stosunkowo tani sposób budujesz przywiązanie klienta. Ten będzie wiedział że im więcej zakupów u Ciebie zrobi tym więcej korzyści potem otrzyma. Będzie mógł przy okazji kolejnych zakupów wykorzystać zgromadzone środki lub nawet poprosić o wypłacenie je w formie pieniężnej.

Program partnerski

Takie programy są bardzo dobrym sposobem na poszerzenie sobie kręgu odbiorców. Znam z autopsji bo sam złapałem się na to kilka razy. Jak to działa? Wystarczy, ze Twój klient zachęci znajomego aby zarejestrował konto u Ciebie i dokonał zakupu. Za każde w ten sposób zrealizowane zamówienie polecający otrzymuje jakąś kwotę czy % od zamówienia. Co ciekawe nowy klient z polecenia może również dostać powitalny voucher.

System nagród powiązany z Facebookiem

Komunikujesz się ze swoimi odbiorcami poprzez fanpage na Facebooku? Moduł daje Ci fajną opcję na poszerzenie kręgu fanów. Wystarczy że ktoś polubi Twój profil na Facebooku poprzez odpowiedni link z Twojego sklepu a otrzyma nagrodę.

Na naszym poradnikowym kanale YouTube można znaleźć krótki test tegoż modułu.

Na uwagę zasługuje naprawdę spora możliwość konfiguracji modułu. Na pewno trzeba będzie poświęcić chwilę na przebrnięcie przez wszystkie ustawienia by finalny efekt był jak najbardziej atrakcyjny dla użytkowników. Ale warto. Moduł kosztuje 199 euro.


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)