Sklepów z oświetleniem w polskim Internecie jest dość sporo. Tak silna konkurencja sprawia, że każdy kolejny e-sklep z podobnym asortymentem czeka spore wyzwanie. Zresztą jak w każdej branży. Sprawia to, że oprócz dobrego pomysłu na stworzenie i prowadzenie takiego biznesu trzeba skupić się na aspektach które mogą i powinny wyróżnić go na rynku. Na przykład na wyglądzie i funkcjonalności platformy sprzedażowej. Musi to być coś świeżego, nowego ale i bardzo przyjaznego Klientowi. A że tylko takie sklepy internetowe robimy, pomysłodawca i właściciel Luke Home Design zgłosił się właśnie do nas 🙂
Realizacja
O procesie tworzenia sklepu oraz rozwiązaniach w nim wykorzystanych najlepiej jak opowie Mariusz, osoba odpowiedzialna za grafikę i układ wdrożenia:
„Koncepcja została oparta o kontrasty. Światło i cień pełnią tu rolę dominującą bezwzględnie nawiązując do tematyki sklepu. Nie znajdziemy tu przesyconych kolorami i złożonością elementów, a raczej proste formy nadające lekkość i dobrze oświetloną przestrzeń użytkową.
Obszerne menu wsparte ikonami graficznymi umożliwia intuicyjną i bezproblemową nawigację.
Rotatory ofert produktowych (w pełni zarządzane z poziomu panelu administracyjnego) pełnią zawsze ważna rolę promowania produktów i w tym przypadku nie mogło się bez nich obejść. Strona główna została wzbogacona o graficznie przedstawioną kategoryzację produktów. To niezbyt często spotykane, ale jak najbardziej trafne rozwiązanie, fajnie wspomaga nawigację po sklepie. Tym samym każdy użytkownik może sam zadecydować, z którego narzędzia nawigacyjnego jest mu wygodniej skorzystać.
Produkty polecane to standardowa sekcja często spotykana w naszych projektach sklepowych. Tym razem nawiązuje wyglądem to listy produktowej dając pierwszy wizualny kontakt z produktami i ich graficznym przestawieniem na kolejnych podstronach (np. kategorii). Ważnym elementem jest moduł aktualności wprowadzający cechę „życia”, która nie tylko jest dobrze postrzegana przez osoby odwiedzające serwis ale też przez odwiedzające go roboty zbierające dane dla wyszukiwarek.”
Wdrożenie objęło:
- Projekt logo.
- Projekt graficzny.
- Cięcie, kodowanie XHTML i CSS z implementacją kodu w strukturze plików PrestaShop.
- Responsywną wersję sklepu (RWD).
- Implementację dedykowanych modułów.
- Testy i instalację na serwerze.