Google zmienia się na lepsze. Tak w skrócie można opisać zmiany które w zeszłym miesiącu zostały wprowadzone w algorytmie najpopularniejszej wyszukiwarki, ale uwaga – używanej na urządzeniach mobilnych. Wielu twierdzi, że mimo iż było to do przewidzenia w działce mobilnego SEO może dojść do sporego zamieszania.
Ale o co chodzi?
A no o to, że od 21 kwietnia wyszukiwarka odpalona na urządzeniach mobilnych będzie bardziej promowała te strony WWW czy sklepy internetowe które będą miały swoją wersję mobilną lub RWD (responsive web design). Innymi słowy, jeśli Twój serwis nie będzie dostosowany do takich urządzeń spadnie on w wynikach wyszukiwania. Brzmi to pewnie trochę drastycznie, ale trzeba było się z tym liczyć. Być może polscy internauci nie korzystają jeszcze tak dużo jak nasi zachodni sąsiedzi z mobilnych zakupów, ale Internet w komórce jest już tak popularnym zjawiskiem że prędzej czy później gigant z Doliny Krzemowej musiał coś z tym zrobić.
Co zrobić?
Przede wszystkim nie panikować. Nie jest to koniec świata choć w perspektywie czasu skutki mogą stać się dość przykre. Trzeba będzie się liczyć z tym, że jeśli nie dostosujesz się do zasad panujących na rynku osoby korzystające ze smartfonów czy tabletów nie znajdą Twojej oferty na mobilnej wyszukiwarce Google.
Na początek warto sprawdzić czy Twoja strona jest przyjazna tym urządzeniom. Można to zrobić w prosty sposób. Wystarczy zrobić darmowy test zgodności udostępniony przez deweloperów z Google. Jeśli nie przejdziesz go pozytywnie wtedy trzeba zastanowić się jak pilna jest to dla Ciebie sprawa. Czy masz duży ruch z urządzeń mobilnych? Czy jest z tego kanału duża sprzedaż? Czy usługa którą oferujesz może być poszukiwana w sytuacjach gdy nie ma się dostępu do desktopa? Jeśli na choć jedno z tych pytań odpowiedź jest twierdząca wtedy powinieneś zacząć działać. Drogi są dwie. Albo stworzysz responsywną wersję swojej strony (RWD) albo jej opcję mobilną. Szerzej o tym temacie pisałem tutaj. Warto poczytać.
Jeśli jesteś zainteresowany dostosowaniem swojej strony do urządzeń mobilnych to zapraszam do kontaktu z DiH.pl. Obecnie wszystkie strony i sklepy internetowe które tworzymy są w wersji RWD.
Mariusz Korzeniecki
Dobrze, że wybrałem odpowiedni szablon. Ale wszelkie sklepy, będą miały co robić.
Aż ciśnie się na usta – czas najwyższy. Bo patrząc na to jak polskie firmy podchodzą do rynku mobilnego to scyzoryk w kieszeni się otwiera. Totalna ignorancja. Zastanawiam się tylko czy to coś w ogóle da. Czy Ci wszyscy „biznesmeni” w ogóle zdają sobie sprawę z tego…