Ostatnio szukając tematu do bloga wszedłem w dość ciekawą dyskusję z szefem. Często zdarza się, że wymieniamy się poglądami i pomysłami dotyczącymi tego co się powinno na nim znaleźć a co nie. Fakt, że mamy różne zainteresowania i możemy je skonfrontować sprawia że blog ten wygląda właśnie tak jak wygląda. Tak więc rozmowa wskoczyła na wyższe obroty, zaczęły padać coraz cięższe argumenty i padło w końcu pytanie, które widnieje w tytule wpisu i będzie jego dzisiejszym tematem. Akurat o prowadzeniu bloga firmowego wspominałem już przy okazji kilku wpisów jednak pomyślałem, że warto to zebrać w całość.
I może łamiąc trochę reguły mówiące o tym, że na zadane w tytule pytanie odpowiada się na koniec… Tak, zdecydowanie warto prowadzić bloga firmowego:) Oto dlaczego.
Komunikacja z klientem.
Social media to potężne narzędzie. Mamy Facebooka, Twittera, Google + czy kanał na YouTube – do wyboru do koloru. Tam są nasi potencjalni klienci więc my również musimy tam być. Aby rozmawiać z nimi, komunikować im różne rzeczy i tak najzwyczajniej dać sobie ludzką twarz. Blog również jest takim narzędziem choć daje również inne możliwości. M.in. możemy sprawić by klienci zobaczyli w nas nie tylko sprzedawcę, ale kogoś kto ma jakąś wiedzę którą chcą się podzielić. Stajemy się dzięki temu bardziej prawdziwi a co za tym idzie godni zaufania. Więc piszemy o tym na czym się znamy, doradzamy czytelnikom, odpowiadamy na ich prośby. To naprawdę nie jest nic trudnego.
A to nie wszystko. Gdy wprowadzasz do oferty jakąś nowość wymagającą szerszego opisania lub gdy Twoja firma zdobyła jakieś wyróżnienie albo tak zwyczajnie chcesz się czymś pochwalić to właśnie blog jest miejscem gdzie można to zrobić w sposób luźny i przystępny.
Stworzenie wizerunku eksperta.
Jeśli znasz się na tym co sprzedajesz (a wierzę że tak jest) to śmiało można stwierdzić iż jesteś ekspertem w tej dziedzinie. Co więc stoi na przeszkodzie abyś się to wiedzą podzielił z innymi? Przecież sam dużo chętniej kupisz coś od kogoś kto się zna na rzeczy a nie od laika. Specjaliści w swoich branżach z automatu otrzymują większy kredyt zaufania. Wiem, że może przytaczam oczywiste oczywistości, ale to bardzo ważne by to zrozumieć. Przedstawiając się w dobrym świetle na blogu możesz sprawić że ludzie chętniej skorzystają z Twojej oferty.
SEO.
Nie od dziś wiadomo, że aby dobrze wypozycjonować swoja stronę trzeba sprawić by roboty Google zobaczyły, iż wiele miejsc w sieci generuje na nią duży ruch. Jeszcze kilka lat temu to ilość takich miejsc była tu kluczowym elementem. Na szczęście algorytm się zmienił i teraz stawia się na jakość. Dlatego właśnie ostatnio Google zwraca sporą uwagę na blogi. Tam zazwyczaj można znaleźć dużo unikalnej treści, która szczególnie w przypadku blogów eksperckich, jest na dodatek wysokiej jakości. Pozwala to również umieścić Twoją markę w odpowiednim kontekście. Trzeba pamiętać tylko aby trafiała tam zawsze tylko autorska treść i by wpisy pojawiały się w miarę regularnie (nie co kilka tygodni). Potem wystarczy tylko rozsądnie i umiejętnie wkleić linki (1-2 na wpis a nie 15) prowadzące do strony o którą nam chodzi i ruch zaczyna wzrastać.
Reasumując, mądrze prowadzony blog firmowy może zdziałać wiele dobrego dla twojego biznesu. Nieistotne czy sprzedajesz usługi czy prowadzisz sklep internetowy. Grunt to dobry pomysł i ciekawa treść. Ta jak wiadomo sama się obroni.
Samo założenie bloga nie jest jakoś mocno skomplikowane. Wystarczy skorzystać z dostępnych platform (np. WordPress) lub w przypadku sklepów z gotowych rozwiązań. PrestaShop na którym pracujemy może zostać wzbogacona np. modułem który notabene już kiedyś opisywałem tutaj.
Jeśli myślicie o rozpoczęciu przygody z blogosferą to chętnie pomożemy 🙂
Mariusz Korzeniecki