Wiecie już z naszych poprzednich poradników Facebook Ads co można znaleźć w ustawieniach kampanii reklamowej oraz jakie możliwości promowania daje nam ten portal. Teoria jest więc chyba ogarnięta. Czas przejść do praktyki. W dzisiejszym wpisie przedstawię Wam krok po kroku, jak ustawić reklamę w opcji „Promowania postów”. Jest to najprostsza i chyba najpopularniejsza forma reklamy na Facebooku. Można ją stworzyć na dwa sposoby. Na szybko, z poziomu fanpejdża oraz trochę na około z poziomu menadżera reklam.
Krótsza droga.
Pierwsza możliwość oferuje trochę mniej opcji ustawień ale dzięki szybkiej konfiguracji sprawdza się przy powtarzalnych, prostych i mało wymagających kampaniach. Wybieramy po prostu post, klikamy w jego prawym dolnym rogu przycisk „Promuj post” i w oknie edycji reklamy ustawiamy najważniejsze parametry. Tworzymy grupę docelową ze względu na lokalizację, wiek, płeć oraz zainteresowania. Następnie ustalamy budżet oraz czas wyświetlania, sprawdzamy jak reklama się wyświetla (podgląd) i to właściwie wszystko. Jeśli masz już wcześniej przypisaną metodę płatności to na dole się Ci ona wyświetli. Jeśli nie będziesz mógł ją ustawić.
Promowanie postów
Dłuższa droga.
Jeśli chcielibyśmy mieć większy wpływ na to jak, kiedy i komu promowany post miałby się pokazać wtedy skorzystajmy z funkcji „Utwórz reklamy” (zalogowany na swoje konto wybierasz z górnego menu odpowiednią pozycję). Tam wybierasz pierwszą opcję, następnie post który chcesz próbować i na następnym ekranie edytujesz całą kampanię. Składa się ona z 3 kroków.
Krok I – Tworzenie kampanii.
Tutaj nadajemy nazwę naszej kampanii. Przy okazji możemy zmienić jeszcze post który ma zostać promowany.
Krok II – Tworzenie zestawu reklam.
W pierwszej części tej sekcji określamy grupę odbiorców do których post ma dotrzeć. Ustawiamy dane demograficzne takie jak wiek, płeć, lokalizacja i język. Do tego możemy (choć nie musimy) podać zainteresowania odbiorców (jeśli nastawiamy się tylko na konkretną branżę), ich zachowania (nawyki zakupowe, wykorzystywane urządzenia) a także ustawić typ ich powiązania z Twoją stroną lub aplikacją (można np. wykluczyć osoby które już lubią Twój fanpage).
W drugiej części ustalamy budżet kampanii, jej harmonogram i to w jaki sposób ma się ona wyświetlać. Mamy też możliwość optymalizacji jej założeń pod kątem celu, liczby kliknięć lub wyświetleń. Definiuje to tym samym sposób płatności (CPM – za ilość wyświetleń, CPC – za kliknięcia). Możemy również nazwać zestaw reklam.
Krok III – Tworzenie reklam.
Tutaj widzimy podgląd reklamy która będzie się wyświetlać. Pamiętajcie o zasadzie 20% tekstu 🙂 (pisałem o tym tutaj).
Na koniec możemy sprawdzić zamówienie i je złożyć. Weryfikacja następuje w sumie dość szybko (kilkanaście – kilkadziesiąt minut). Zdarza się jednak, że automat który to robi czasem się myli co do ilości dozwolonego tekstu i nawet tuż po starcie może nam nagle reklamę zawiesić 🙂
W kolejnych częściach poradnika skupimy się na innych opcjach promowania. Jak mielibyście jakieś pytania to śmiało piszcie w komentarzach.
Mariusz Korzeniecki