W ostatnim odcinku „Poradnika Facebook Ads” przedstawiłem Wam najpopularniejszą formę reklam na tym portalu czyli Promowanie postów. I jeśli udało się Wam przyswoić tę wiedzę to nie będziecie mieli żadnego problemu z ustawieniem reklam przy innych celach kampanii. Większość opiera się na tych samych działaniach i ustawieniach. Warto jednak zwrócić na dwa elementy które mogą wyglądać inaczej.
Optymalizacja pod kątem…
Pierwsze dwa kroki przy tworzeniu kampanii są właściwie takie same wszędzie. Czyli najpierw ustalamy cel (stronę lub akcję której ma dotyczyć kampania), następnie grupę odbiorców (można wykorzystać te które już wcześniej określiliśmy) a na koniec budżet i harmonogram. I tutaj właśnie pojawia się element który może się różnić w zależności od tego który cel wybierzemy. Jest on o tyle istotny, że ma wpływ na to jak, kiedy i komu reklama będzie się wyświetlać oraz w jaki sposób będziemy za nią płacić. Chodzi o punkt „Optymalizuj pod kątem”. Na screenach poniżej można zobaczyć opcje przy różnych celach.
Optymalizacja
Widać tam w chmurkach krótkie informacje które mogą Wam pomóc w podjęciu decyzji. Warto je dokładnie przeczytać. Przy wątpliwościach warto skorzystać z Pomocy, która jest dostępna przy każdym kroku w prawym górnym rogu sekcji.
Tworzenie reklamy.
Z oczywistych względów ostatni krok, czyli edytor do tworzenia reklamy różnić się będzie w zależności od tego co będziemy chcieli reklamować. Może to być jak wiecie fanpage, zewnętrza strona, aplikacja, film, oferta czy wydarzenie. W każdej z tych opcji krok ten może wyglądać trochę inaczej. Jak zobaczycie poniżej można skupić się na kreacji graficznej lub na filmie. Wystarczy wybrać odpowiedni plik, dodać ewentualny opis i tyle. Pamiętajcie też o zasadzie 20% tekstu przy tworzeniu grafik!