PrestaShop, jako opensourcowe rozwiązanie daje naprawdę wiele możliwości. Jeśli się zna ten silnik, ma się jakieś pojęcie o html i css, a przede wszystkim trochę czasu to można samemu postawić prosty sklep internetowy. Do większych wdrożeń jest już jednak potrzebna dodatkowa pomoc. I nie mówię tu tylko o pomocy specjalistów. Chodzi przede wszystkim o dodatkowe moduły, rozbudowujące kluczowe elementy i funkcjonalności. Dzięki temu serwis stać się może bardzo potężną platformą sprzedażową.
Standardowa, nie rozszerzana wersja Presty nie jest jednak też wolna od mankamentów. Wiemy to nawet my, Certyfikowana Agencja. 🙂 Bywa, że coś nam nie pasuje i narzekamy na jakieś rozwiązania. Nie wpływają one oczywiście na jakość silnika, ale czasem potrafią uprzykrzyć niektóre działania. Na szczęście wtedy, możemy sięgnąć po dostępne odpłatnie moduły.
Zmiana numerów zamówień
Numery zamówień w PrestaShop ustalane są odgórnie, losowo przez system. Jako sprzedawca nie masz kompletnie wpływu na to, jaki wzór numeracji zostanie zastosowany. I w zasadzie nie jest to jakiś duży problem. Ważne przecież aby generowanie ich było poprawne.
Schody mogą się jednak zacząć, gdy w działalności sklepu zechcesz wykorzystać zewnętrzny program księgowo-magazynowy, który będzie potrzebował usystematyzować tę numerację zamówień.
Z pomocą przyjdzie tu moduł Advanced Custom Order Numbers, który nie dość że pozwoli ustawić Ci własny wzór do generowania nowych numerów zamówień to zmieni również numery tych istniejących. Można to zrobić m.in. wg losowego numeru, litery, cyfry, numeru ID zmówienia czy sklepu, roku, miesiąca czy dnia.
Poza tym przecież możesz również zechcieć tak zwyczajnie, ustawić to po swojemu. 🙂
Poniżej zobaczysz test tego modułu na naszym poradnikowym kanale YouTube.
Koszt modułu wynosi 40 euro i działa również dla opcji Multistore. W razie gdybyś był zainteresowany jego instalacją w swoim sklepie, zachęcam do kontaktu.
Mariusz Korzeniecki
Jakoś ten moduł nie mówi do mnie „kup mnie” 🙁 Ale faktycznie, komuś – może jakimś większym firmom??? może on być nawet niezbędny do sprawnej realizacji zamówień i ich rozliczania i księgowania.
Takie rozwiązanie czasem faktycznie jest niezbędne gdy chce się pracować na niektórych rozwiązaniach ERP. I niekoniecznie musi to dotyczyć dużych firm. Mieliśmy już klientów z mniejszymi sklepami którym koniecznie ów moduł musieliśmy zainstalować.