Test modułów PrestaShop – #34 Jak zmienić linki w sklepie na bardziej SEO friendly?

Aby powiedzieć, że sklep internetowy jest SEO Friendly (czyli przyjazny dla wyszukiwarek internetowych) musi on spełnić kilka ważnych warunków. Przede wszystkim powinien być dobrze opisany treścią, a więc mieć odpowiednie opisy czy słowa kluczowe. O tym pisałem zresztą już nie raz na łamach naszego bloga (choćby tutaj). Są tez mniejsze niuanse, niestety dość często pomijane a mają one jak się okazuje równie duży wpływ na pozycjonowanie.

Mowa tu np. o budowie linków a konkretniej o numerach ID znajdujących się w nich. Standardowo w PrestaShop, URL kierujące na strony produktowe oraz strony kategorii mają w sobie numery ID tychże produktów lub kategorii. Zamysł deweloperów silnika był bowiem taki aby żadne linki kierujące do produktów lub kategorii nigdy się nie zdublowały.

A Google zdecydowanie woli wartościową treść od cyferek czy niezrozumiałego ciągu znaków. Im treści bardziej przyjazne użytkownikowi, łatwiejsze w zapamiętaniu oraz prostsze w poprawnym odczytaniu tym lepiej. Dotyczy to również budowy linków. A te, szczególnie w sklepach nie są zbyt czytelne. I dlatego właśnie powstały takie narzędzia które z „brzydkich” linków robią „ładne”. 🙂

Pretty URLs

W najprostszych słowach moduł ten usuwa numery ID z adresów URL produktów, kategorii, stron CMS, a także stron dostawców i producentów w systemie PrestaShop i zastępuje je np. nazwami tych produktów czy kategorii.

Jak widać, już po adresie w pasku można poznać na jakiej podstronie jesteśmy. Gdy znajdował się tam na końcu tylko numer identyfikacyjny produktu czy strony CMS link taki w zasadzie nic zwykłemu użytkownikowi nie mówił. A ideą Google jest przecież ułatwianie nam życia. Przynajmniej w teorii. 😉

Moduł ten ma również inną interesująca funkcjonalność. Może on bowiem automatycznie przekierowywać stare adresy na świeżo wygenerowane nowe adresy, aby uniknąć błędów 404. Co istotne stosowanie przekierowań 301 nie ma negatywnego wpływu na dotychczasowe pozycjonowanie stron. Przydatne to jest np. przy zmianie domeny sklepu.

Poniżej krótki test modułu na naszym poradnikowym kanale YouTube.

Gdybyś był zainteresowany jego instalacją, zgłoś się oczywiście do nas. Pomożemy. 😉


Mariusz Korzeniecki

Jedna odpowiedź do “Test modułów PrestaShop – #34 Jak zmienić linki w sklepie na bardziej SEO friendly?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)