Kluczem do udanego sprzedawania w sieci jest dobry pomysł, budżet, sporo czasu i wymyślenie sposobu na to jak wyperswadować klientowi porzucanie tego cholernego koszyka. 🙂 Problem jest spory bo wg różnych firm badawczych (Baymard Institute czy Statista) w 2015/16 r. dotknął on 70-80% wszystkich transakcji. Od lat wielkie głowy e-commerce starają się wymyślić sposób na to jak zmniejszyć ten współczynnik. Moja (mniejsza) głowa jakiś czas temu popełniła nawet artykuł o tym jak powinien wyglądać efektywny i efektowny proces zakupowy który przyczyni się tym samym do zniwelowania takich sytuacji. Wspomniałem tam o ciekawej opcji która staje się coraz popularniejsza wśród właścicieli sklepów choć przyznam, że badań dotyczących jej skuteczności jeszcze nie widziałem. Nie ulega jednak wątpliwości, że ograniczenie procesu do jednej strony (bo o tym piszę) z dynamicznie doładowywanymi elementami może skrócić sam czas zakupów i przełożyć się na zmniejszenie współczynnika porzuceń. A moduł który pozwala w PrestaShop zrobić koszyk w 1 kroku (a nie jak tradycyjnie w 5) przedstawiam Ci poniżej.
Moduł Knowband – One Page Checkout.
To zaawansowane narzędzie pozwala praktycznie dowolnie zmienić proces zakupowy, pozwalając jednocześnie na dokładną personalizację jego działania wedle Twoich upodobań (zachowując rzecz jasna zdrowy rozsądek). Na poniższym filmie z naszego kanału oneBusinessTV możesz dokładnie zobaczyć jak wygląda taki proces (tzw. „one page checkout”) oraz na co pozwala konfiguracja modułu. Dowiesz się m.in. jakie elementy mogą się tam znaleźć, jak ma wyglądać formularz, jak dodać opcje płatności i transportu oraz w jaki sposób klient będzie się mógł zarejestrować w sklepie (tradycyjnie czy za pomocą mediów społecznościowych).
Moduł kosztuje 80e ale jest wart swojej ceny. Nawet instalujemy go właśnie u naszego kolejnego klienta. Jako, że moduł jest mocno rozbudowany to konfiguracja niestety nie należy do najłatwiejszych. Dlatego jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy zleć to specjalistom.
Mariusz Korzeniecki