Dobre przedstawienie produktu w branży e-commerce to sprawa wręcz kluczowa. Klient nie może go przecież dotknąć ani powąchać, co bardzo często jest wręcz kluczowym argumentem przy zakupach poza Internetem.
Aby przedstawić asortyment w sklepie PrestaShop do dyspozycji mamy w zasadzie tylko opis oraz zdjęcia. Te muszą być przez to wysokiej jakości. Nie znaczy to jednak, że nie możemy zrobić nic więcej. Presta jak wiadomo jest silnikiem bardzo otwartym i wystarczy tak naprawdę na oficjalnym markecie Addons dobrze się rozejrzeć by znaleźć coś co sprosta naszym oczekiwaniom. A modułów zwiększających atrakcyjność produktu jest szczególnie dużo. Mogą to być rozwiązania do graficznego przedstawienia cech, lepszych zdjęć, wizualizacji 3D czy choćby filmów. I właśnie tej ostatniej opcji dotyczyć będzie dzisiejszy test modułu.
Treść video podbija sieć.
Na YouTube możemy znaleźć dziś dosłownie wszystko. Muzyka, filmy, poradniki i reklamy (te przedstawiam w cyklu Na luzie). Treść wideo jest po prostu atrakcyjna, wygodna w odbiorze i jest w stanie przekazać w dość szybkim tempie dużo informacji. Dlatego coraz chętniej sprzedawcy wykorzystują ją przy prezentacji produktów w sklepach internetowych. W PrestaShop możliwość taką daje np. moduł Video dla Produktów, pozwalający na osadzenie filmów z YouTube lub z Vimeo na stronie produktowej czy kategorii w sklepie.
Strona produktowa
Na karcie produktu wideo można osadzić np.:
- Jako zdjęcie główne.
- Pomiędzy „krótkim opisem” a przyciskiem „dodaj do koszyka”, w prawym panelu strony produktowej.
- W stopce produktu oraz w zakładkach produktowych, takich jak np. pełny opis czy dane techniczne.
Strona kategorii
Na listach produktowych filmy mogą pojawiać się:
- Jako miniatura produktu
- Wewnątrz kafelka jako odnośnik do pełnoekranowej wersji filmu (ten wyskoczy po kliknięciu w formie pokupu).
Co warte podkreślenia, moduł jest naprawdę bardzo łatwy w konfiguracji a do tego zawiera kilka bardzo przydatnych funkcji dla sprzedawcy. Można m.in. kopiować filmy pomiędzy produktami oraz umieszczać je dla różnych wersji językowych sklepu.
Na naszym kanale możecie obejrzeć test tego rozwiązania.
W razie problemów służymy pomocą przy instalacji oraz konfiguracji.
Polecam też nasz artykuł traktujący o tym jak zaprezentować produkt w sklepie.
Mariusz Korzeniecki
Na pewno dla wielu produktow, zamieszczony dodatkowo film video – podniesie ich sprzedaz. Wg mnie to modul przydatny – potencjalny klient moze dzieki temu obejrzec dany produkt takze z kilku stron, albo zobaczyc jak on dziala. No tylko filmy musza byc dobrze nagrane – i to zarowno, jezeli chodzi o jakosc, jak i o tresc.
Super opcja! Fakt, to dodatkowa praca dla wlascicieli sklepow, ale takze – i dodatkowa mozliwosc zaprezentowania swojego asortymentu, dzieki czemu klient bedzie mogl wlasnie dokladniej zaznajomic sie z danym produktem i zobaczyc jego wlasciwosci 'na zywo’.
Mam ten moduł wykupiony i wg moich kalkulacji – po jego wdrożeniu przybyło jakieś 10-12% zakupów więcej. Więc faktycznie po prostu klienci lubią oglądać to, co kupują (ja także). Dzięki!
Wg mnie to moduł 'must have’! Czekam na taką technologię, dzięki której klienci będą mogli poczuć to – co sprzedaję:) Ale to raczej science fiction…chociaż kto wie, kto wie. Fakt jest taki, że ten moduł mam zakupiony i wdrożony w swoich 2 sklepach.