Test modułów PrestaShop – #33 Jak wstawić film YouTube na kartę produktową?

Dobre przedstawienie produktu w branży e-commerce to sprawa wręcz kluczowa. Klient nie może go przecież dotknąć ani powąchać, co bardzo często jest wręcz kluczowym argumentem przy zakupach poza Internetem.

Aby przedstawić asortyment w sklepie PrestaShop do dyspozycji mamy w zasadzie tylko opis oraz zdjęcia. Te muszą być przez to wysokiej jakości. Nie znaczy to jednak, że nie możemy zrobić nic więcej. Presta jak wiadomo jest silnikiem bardzo otwartym i wystarczy tak naprawdę na oficjalnym markecie Addons dobrze się rozejrzeć by znaleźć coś co sprosta naszym oczekiwaniom. A modułów zwiększających atrakcyjność produktu jest szczególnie dużo. Mogą to być rozwiązania do graficznego przedstawienia cech, lepszych zdjęć, wizualizacji 3D czy choćby filmów. I właśnie tej ostatniej opcji dotyczyć będzie dzisiejszy test modułu.

Treść video podbija sieć.

Na YouTube możemy znaleźć dziś dosłownie wszystko. Muzyka, filmy, poradniki i reklamy (te przedstawiam w cyklu Na luzie). Treść wideo jest  po prostu atrakcyjna, wygodna w odbiorze i jest w stanie przekazać w dość szybkim tempie dużo informacji. Dlatego coraz chętniej sprzedawcy wykorzystują ją przy prezentacji produktów w sklepach internetowych. W PrestaShop możliwość taką daje np. moduł Video dla Produktów, pozwalający na osadzenie filmów z YouTube lub z Vimeo na stronie produktowej czy kategorii w sklepie.

Strona produktowa

Na karcie produktu wideo można osadzić np.:

  • Jako zdjęcie główne.
  • Pomiędzy „krótkim opisem” a przyciskiem „dodaj do koszyka”, w prawym panelu strony produktowej.
  • W stopce produktu oraz w zakładkach produktowych, takich jak np. pełny opis czy dane techniczne.

Strona kategorii

Na listach produktowych filmy mogą pojawiać się:

  • Jako miniatura produktu
  • Wewnątrz kafelka jako odnośnik do pełnoekranowej wersji filmu (ten wyskoczy po kliknięciu w formie pokupu).

Co warte podkreślenia, moduł jest naprawdę bardzo łatwy w konfiguracji a do tego zawiera kilka bardzo przydatnych funkcji dla sprzedawcy. Można m.in. kopiować filmy pomiędzy produktami oraz umieszczać je dla różnych wersji językowych sklepu.

Na naszym kanale możecie obejrzeć test tego rozwiązania.

W razie problemów służymy pomocą przy instalacji oraz konfiguracji.

Polecam też nasz artykuł traktujący o tym jak zaprezentować produkt w sklepie.


Mariusz Korzeniecki

4 odpowiedzi na “Test modułów PrestaShop – #33 Jak wstawić film YouTube na kartę produktową?”

  1. Na pewno dla wielu produktow, zamieszczony dodatkowo film video – podniesie ich sprzedaz. Wg mnie to modul przydatny – potencjalny klient moze dzieki temu obejrzec dany produkt takze z kilku stron, albo zobaczyc jak on dziala. No tylko filmy musza byc dobrze nagrane – i to zarowno, jezeli chodzi o jakosc, jak i o tresc.

  2. Super opcja! Fakt, to dodatkowa praca dla wlascicieli sklepow, ale takze – i dodatkowa mozliwosc zaprezentowania swojego asortymentu, dzieki czemu klient bedzie mogl wlasnie dokladniej zaznajomic sie z danym produktem i zobaczyc jego wlasciwosci 'na zywo’.

  3. Mam ten moduł wykupiony i wg moich kalkulacji – po jego wdrożeniu przybyło jakieś 10-12% zakupów więcej. Więc faktycznie po prostu klienci lubią oglądać to, co kupują (ja także). Dzięki!

  4. Wg mnie to moduł 'must have’! Czekam na taką technologię, dzięki której klienci będą mogli poczuć to – co sprzedaję:) Ale to raczej science fiction…chociaż kto wie, kto wie. Fakt jest taki, że ten moduł mam zakupiony i wdrożony w swoich 2 sklepach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)