Święta w windzie też mogą być fajnie.
Pokazuje to w najnowszym spocie popularny producent i sprzedawca mebli – Ikea. I robi to naprawdę dobrze. Z humorem, dystansem, ale przede wszystkim w ciepłym i (tak, tak) domowym klimacie nadchodzących Świąt. Są zwyczajni bohaterowie (dwóch panów, którzy utknęli w windzie sklepowej) oraz produkty które tak jak zwykle są tylko tłem dla interesującej historii.
Trzeba przyznać, że storytelling zawsze był mocną stroną w kampaniach Ikei. I nawet fakt że w ich sklepie zepsuła się winda, w której przez długi czas uwięzieni są klienci jakoś tu zbytnio nie przeszkadza. 😉
Za spotem stoi włoska agencja stv DDB. Jak dla mnie 10/10.
Upolitycznienie oleju palmowego i zbanowanie bajki o orangutanach.
Ekolodzy biją na alarm – przestańmy niszczyć nasza planetę. Przestańmy wycinać lasy tropikalne, dewastować unikalne ekosystemy czy zabijać zagrożone gatunki zwierząt. Przeciętny Kowalski widzi te hasła, często nawet pomyśli że faktycznie powinien coś zmienić w swoim codziennym życiu a potem idzie do sklepu i kupuje różne towary, które pośrednio przyczyniają się do obecnego stanu naszej planety. Winny jest trochę Kowalski, ale przede wszystkim przez brak edukacji w tym temacie oraz najczęściej totalnie bezsensowny konsumpcjonizm. Trzeba jednak walczyć z tym. Trzeba wykonywać choćby małe kroki żeby coś zmienić. Takie jak zrobiła brytyjska sieć supermarketów Iceland, która postanowiła zrezygnować z dodawania oleju palmowego do produktów swoich marek własnych. Faktem tym postanowili podzielić się poprzez wzruszający spot animowany w którym widzimy małą dziewczynkę oraz orangutana. Zresztą zobacz sam.
I teraz wyobraź sobie, że spot ten jest uznany za tak polityczny iż Clearcast, który w Wielkiej Brytanii weryfikuje reklamy zakazuje jego emisji w telewizji… Tak, dokładnie tak się stało.
Oczywiście jest jeszcze Internet i na chwilę obecną już ponad 5,2 mln wyświetleń na YouTube, więc akcja nie przeszła bez echa. W zasadzie cała ta sytuacja zrobiła pewnie więcej szumu niż gdyby spot ukazał się normalnie w TV. Można by rzecz – tak się robi dziś virale. Szkoda tylko że w taki sposób trzeba mówić o ważnych dla naszego środowiska i życia sprawach. Poprzez reklamę sieci marketów… Spot 9/10
„Turkey comes and goes, but chicken’s here to stay.”
Każdy czwarty czwartek listopada to w Stanach Zjednoczonych popularne Święto Dziękczynienia. Amerykanie spotykają się ze znajomymi i rodziną by spożywać wspólnie obiad. Jego głównym daniem jest jak wiadomo indyk co w zasadzie (mimo rzecz jasna aspektu tradycji) kłóci się z jak mi się wydaje ulubionym jedzeniem za oceanem, czyli kurczakiem. KFC, marka która wg mnie świetnie radzi sobie z real time marketingiem wie o tym zresztą chyba najlepiej. Pokazuje to też w tym oto spocie. Jak dla mnie rewelacja. 9/10
Mariusz Korzeniecki
Bardzo podobają mi się takie wpisy – świetne zebranie najlepszych reklam z YT. Dzięki temu można się wzorować na najlepszych, a i przy okazji – bawić się, oglądając takie filmiki jak te:)