Nasze realizacje #17 – Sklep fryzjerski strefafryzjera.com

Parafrazując słynną wypowiedź kobiety pracującej z „Czterdziestolatka” („bo ja jestem kobieta pracująca, żadnej pracy się nie boję”), my robiąc sklep internetowy nie boimy się żadnej branży. 🙂 Nawet jeśli chodzi o kosmetyki czy produkty fryzjerskie. Fakt jest taki, z czego wielu Klientów nie zdaje sobie sprawy, że jest to akurat jeden z mniej istotnych elementów całej realizacji. Najważniejsze są wytyczne odnośnie funkcjonalności, ogólna koncepcja oraz pomysł na grafikę. Także odpowiedź na pytanie typu – „a czy robiliście już może sklep meblowy?” nie powinna być kluczowym argumentem przy podejmowaniu decyzji kto ma być wykonawcą.

A przy okazji – tak, robiliśmy sklepy meblowe. 🙂

Klient

Farouk Systems Polska to polski dystrybutor amerykańskich, profesjonalnych produktów kosmetycznych oraz narzędzi fryzjerskich. Firma prowadzi sprzedaż internetową tak dla klientów hurtowych jak i detalicznych (np. salonów fryzjerskich). E-sklep istniał już w sieci jakiś czas, ale gdy go tylko zobaczyliśmy było jasne, że przydałoby się go odświeżyć. Tak graficznie jak i funkcjonalnie. Takie też otrzymaliśmy wytyczne. Temat z miejsca wydał się na tyle ciekawy, że szybko ustaliliśmy warunki i zabraliśmy się do pracy. A jak się okazało, sklepem zajmowało się już tylu specjalistów, że czekało nas nie lada wyzwanie. Bo kiedy zabierasz się za remont czegoś, co stworzył inny wykonawca nigdy nie wiesz na co możesz trafić.

Grafika

Tzw. „odświeżenie grafiki” wiąże się najczęściej z zaprojektowaniem jej praktycznie od nowa. Dotyczy to strony głównej, podstrony kategorii i strony produktowej. Tak było i tym razem. Wiedzieliśmy tylko, że kolorystyka ma pozostać bez zmian. Cała reszta była do przebudowy. Przygotowaliśmy, więc na początek schemat blokowy i zaproponowaliśmy układ typu one-page z wydzielonymi sekcjami. Należało też pamiętać, że sklep nie miał wcześniej wersji RWD i trzeba było go dostosować do urządzeń mobilnych.

Funkcjonalności

Oprócz grafiki sporo zmian miało również nastąpić w działaniu sklepu. Do standardowych aktualizacji modułów oraz silnika do najnowszej wersji gałęzi PrestaShop 1.6 doszły również opcje nietypowe.

  • Specjalny dostęp dla zarejestrowanych użytkowników. Idea jest prosta – zarejestrujesz się, zostawisz swoje dane będziesz miał dostęp do większej ilości produktów oraz cen. Jeśli nie, będziesz widział tylko niektóre marki.
  • Weryfikacja klientów. Podczas rejestracji, użytkownik zobowiązany jest podać swój NIP. Administrator sklepu dzięki temu sam będzie miał możliwość dodatkowej weryfikacji firmy (sprawdzenie PKD) i nadania jej dostępu do jego wewnętrznej części. Jeśli taka weryfikacja przebiegała pomyślnie klient otrzymywał wtedy dostęp do pełnego katalogu produktów wraz z cenami

Otrzymaliśmy dodatkowo wytyczne odnośnie wyglądu menu, które podzieliliśmy na część, w której przedstawiamy producentów produktu oraz część z podziałem na zastosowanie.

Podsumowanie

Było to naprawdę przyjemne wdrożenie i efekt tej pracy chyba widać (tutaj zobaczycz efekt). Zresztą najtrafniej skomentowała to sama Klientka, pisząc:

„Ogólne wrażenia bardzo pozytywne. Przeskok z lat 90-tych do obecnych jest lekko szokujący. Kolega, który będzie obsługiwał sklep jest zachwycony.”

Stara wersja sklepu.

Nowa wersja sklepu.

A Wy jak uważacie?


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

2 odpowiedzi na “Nasze realizacje #17 – Sklep fryzjerski strefafryzjera.com”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)