Od kilku dni w sieci jest już nasze najnowsze „dziecko” czyli surwiwawlowy serwis BaribalPoland. Właściciele witryny sami szyją produkty, sprzedają je oraz piszą o tym na blogu by stworzyć wokół całego przedsięwzięcia zaangażowaną społeczność. Dih.pl miał przyjemność stworzenia platformy dla tego projektu w oparciu o silnik PrestaShop. Bez wątpienia jest to nasz najbardziej rozbudowany i innowacyjny sklep internetowy jaki do tej pory zrealizowaliśmy. I to nie jest tylko nasze zdanie. Z nieoficjalnych źródeł dowiedzieliśmy się, że PrestaShop postanowiła umieścić go na swoje półce z najlepszymi projektami na tym silniku. To już drugi nasz sklep po TopInterior który ma trafić na ich „showcase”. Tak. Bardzo się cieszymy 🙂
Realizacja
O procesie tworzenia sklepu i jego najważniejszych elementach opowie nasz nadworny grafik Mariusz 🙂
Baribal to więcej niż sklep internetowy. To jednogłośny przekaz wizualny czerpiący z idei swej marki. Dlatego też głównymi celami które przyświecały nam przy tworzeniu szaty graficznej były brak ograniczeń i sztywnych ram, przestrzeń oraz swoboda rozmieszczenia contentu. Sklep wykorzystuje w pełnym spektrum zalety i funkcjonalność RWD automatycznie dostosowując się do wszystkich popularnych rozdzielczości ekranowych.
Budowa wielowarstwowa (slider, content bock, menu) przy pełnoekranowej wersji sklepu daje wrażenie poruszania się po aplikacji okienkowej. Wszystkie elementy rozmieszczane są względem siebie niezależnie jednocześnie nie kolidując ze sobą. Sekcja bloga i galerii wzbogaca informacyjną sekcję sklepu o najnowsze posty i zdjęcia. Na stronie głównej i na reszcie podstron kategorii czy produktu dominującą rolę pełnią duże zdjęcia z najważniejszymi informacjami opisowymi. Wszystko po to aby użytkownik w prosty sposób znalazł to czego szuka. Strona produktowa została wyposażona w przejrzysty konfigurator produktu oraz nieograniczoną liczbę zdjęć kontrolowaną scroll’em. Aby maksymalnie uprościć zakupy, koszyk i cały proces zamówienia (głównie w sferze graficznej) został skompresowany do wymaganego minimum.
Wdrożenie w pakiecie Premium obejmowało:
- Projekt layoutów strony głównej i podstron w nowoczesnym designie.
- Cięcie, kodowanie XHTML i CSS, implementację kodu w strukturze plików PrestaShop.
- Implementację dedykowanych modułów wzbogacających zarządzanie i część prezentacyjną sklepu.
- Opracowanie wersji RWD dla urządzeń mobilnych.
Jakie jest Wasze zdanie o nim?
Mariusz Korzeniecki