Case study: Integracja PrestaShop 1.7 z niszowym ERP

Zależy Ci na integracji Twojej platformy PrestaShop z jakimś niszowym systemem? Jeden z naszych klientów ze Stanów Zjednoczonych firma York Industries, poprosił nas o wsparcie w integracji jego sklepu zbudowanego na starszej platformie PrestaShop 1.7 z ERP JobBOSS, o którym wcześniej nawet nie słyszeliśmy! Zobacz, czy się udało 🙂 

Nasz klient to amerykańska firma produkcyjna specjalizująca się produkcji zarówno niestandardowych, jak i standardowych kół pasowych rozrządu, kół zębatych i pasków rozrządu. Klient posiada zakład produkcyjny o powierzchni prawie 1400 m2, a historia firmy sięga 80 lat wstecz. Obecnie klient mocno rozwija swoją widoczność w Europie.

Firma zgłosiła się do nas z rozpoczętym sklepem internetowym stworzonym na starszej platformie PrestaShop 1.7 z prośbą o pomoc z doprowadzeniem wszystkiego do ładu i wdrożeniem niestandardowej integracji z systemem ERP.

Wyzwanie: Połączyć starszą platformę PrestaShop z niszowym ERP

Klient zwrócił się do nas jako do oficjalnego partnera PrestaShop z prośbą o pomoc ze swoim e-sklepem. Początkowo projekt zakładał jedynie integrację platformy e-commerce z systemem ERP, ale po drodze znaleźliśmy sporo błędów i usterek, które wymagały poprawy.

Jedną z kwestii, która wymagała naszej uwagi, była zgodność strony klienta z wytycznymi Core Web Vitals.

Sama integracja z ERP JobBOSS także nie należała do łatwych – jest to niszowy system stosowany przez stosunkowo niewiele firm, przede wszystkim zajmujących się wytwarzaniem produktów. Nasz klient wybrał ten ERP, ponieważ posiada on wszystkie potrzebne tej firmie funkcje. Równolegle firma intensywnie rozwija swoją obecność w kanale e-commerce, dlatego zależało jej na integracji obu narzędzi. 

Oczywiście standardowa integracja między JobBOSS i PrestaShop nie istnieje, więc musieliśmy praktycznie od zera zbudować odpowiednie rozwiązanie. 

Integracja

Cały projekt zajął nam 8 tygodni. Pracowało nad nim 2 specjalistów, którzy zadbali o poprawną integrację JobBOSS i PrestaShop 1.7. Integracja miała podstawowe założenia:

  • Mapowanie produktów dostępnych w sklepie z produktami systemowymi
  • Przesyłanie do sklepu internetowego cen produktów z systemu ERP, z dodatkowymi wytycznymi odnośnie progów cenowych i ilościowych, które również muszą być pobierane dla każdego produktu indywidualnie z systemu ERP.
  • Przesyłanie do sklepu internetowego stanów magazynowych produktów, które istnieją już w systemie ERP.
  • Integracja ma nie ingerować w kod źródłowy sklepu.
  • Logowanie wszelkich operacji jakie są wykonywane

Nasi programiści kierując się wyżej wymienionymi wytycznymi stworzyli integrator, który działa w formie modułu, co oznacza, że można go wyłączyć lub włączyć bez żadnych konsekwencji dla sklepu. Wykorzystanie nowoczesnej architektury symfony podczas tworzenia modułu umożliwia uruchomienie integratora również na nowszych silnikach np.: Prestashop 8, zachowując przy tym wszelkie wytyczne odnośnie tworzenia kodu. Warto również podkreślić, iż wszystkie akcje, które wykonywane są przez integrator wykorzystują wbudowane mechanizmy prestashop, dzięki temu są uruchamiane hooki oraz inne zdarzenia, które w przypadku działania bezpośrednio na bazie danych bądź z wykorzystaniem niestandardowych rozwiązań by zostały pominięte, a ostatecznie sklep by mógł nie działać zgodnie z zamierzeniem.  

Znając życie wyszliśmy do klienta z inicjatywą, aby integracja zawierała również logi wszelkich operacji integratora, tak aby klient miał świadomość co jest wykonywane oraz na wypadek, gdyby wystąpił błąd w działaniu spowodowany np.: działaniem innego modułu. Oczywiście moduł został zabezpieczony na wypadek takiej sytuacji oraz w wypadku wystąpienia błędu krytyczne klient dostaje powiadomienie na maila.

Dla naszego klienta ważne było, aby oba systemy w czasie rzeczywistym wymieniały informacje, tak aby klienci mieli stale dostęp do aktualnych danych dotyczących cen i stanów magazynowych, czyli dwóch aspektów oferty klienta, które zmieniają się najczęściej.

Rezultat

Projekt stanowił nie lada wyzwanie, ponieważ trzeba było połączyć dwa zupełnie różne rozwiązania, które normalnie ze sobą nie współpracują. Jednak naszemu zespołowi udało się podołać wyzwaniu i dzisiaj oba systemy wymieniają się wszystkimi potrzebnymi informacjami w czasie rzeczywistym, co nie tylko pozwala naszemu klientowi efektywne zarządzanie firmą i różnymi gałęziami jej działalności, ale także na stałe prezentowanie aktualnych danych dotyczących oferty, niezależnie od tego, jakim kanałem (e-commerce lub bezpośrednio) zamawiający składają zapytania lub zamówienia.

Potrzebujesz zrealizować podobny projekt? Masz nietypowe narzędzie i nikt nie chce się podjąć jego integracji z PS? Napisz, lubimy wyzwania!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)