Core Web Vitals – czy PrestaShop może osiągnąć wysoki wynik?
Odpowiedzmy sobie na pytanie czy wskaźniki Core Web Vitals z PrestaShop to dobre połączenie, czy można efektywnie połączyć te dwie rzeczy?
Dla przypomnienia i dla tych którzy nie wiedzą Core Web Vitals to zestaw wskaźników przygotowanych przez firmę Google, które mają na crlu ocenę czy Wasz sklep działa poprawnie i czy doświadczenia użytkownika związane z nim są na wysokim poziomie.
Do dyspozycji mamy takie wskaźniki jak:
- LCP (largest contentful Paint) – określa jak szybko ładuje się największy element na witrynie który powinien być od razu widoczny.
- FID (first input delay) – określa jak szybko po uruchomieniu sklepu internetowego możemy rozpocząć z nim jakąkolwiek interakcje.
- CLS (cumulative layout shift) – jest jeden z ciekawszych wskaźników informujący czy w momencie wejścia na sklep, podczas ładowania gdy chcemy wykonać już jakąś interakcje np. kliknąć na link – zachodzą przesunięcia uniemożliwiające kliknięcie w wybrany element, co w konsekwencji skutkuje kliknięciem w coś innego.
Jeżeli wskażniki są na wysokim poziomie to nasz sklep:
- będzie szybszy,
- mamy szanse na lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania,
- wrażenia użytkowników będą lepsze.
- a wszystko to będzie się kierować ku wyższej konwersji i większej ilości sprzedaży.
…wiec pytanie jakie jest często zadawane w połączeniu z PrestaShop, w okół której narósł mit iż jest platformą która nie specjalnie daje się optymalizować – czy da się osiągnąć wysoki wynik wskaźników Core Web Vitals w PrestaShop?
Nasza odpowiedź jako Agencji dih.pl brzmi:
Oczywiście że się da!
Dowodem na to jest sklep artykulytechniczne.pl z którym pracowaliśmy nad optymalizacją, gdzie zaczynaliśmy od wydajności:
- mobile 41 punktów
- desktop 66 punktów
przechodząc następnie przez proces optymalizacji gdzie na końcu uzyskaliśmy wynik:
- mobile 97 punków
- desktop 100 punktów