Dobre praktyki UX. Strona produktowa.

Jednym z najważniejszych elementów naszej pracy przedwdrożeniowej przy sklepach internetowych jest szczegółowa analiza projektu pod kątem UX (User Experience). Chodzi tu przede wszystkim o zaplanowanie projektu strony w taki sposób aby była ona jak najbardziej zorientowane na klienta. Dzięki temu ma on mieć pozytywne odczucia względem tak marki sklepu jak i oferowanego asortymentu. Dlatego niezwykle istotną kwestią jest dogłębne zbadanie oczekiwań przyszłego użytkownika serwisu. Również pod kątem danej branży. Dzięki takiej analizie możemy później zaproponować rozwiązania, które mogą mocno wpłynąć na poprawę funkcjonalności serwisu i jego ogólny odbiór. Można śmiało rzec, iż w zasadzie dotyczy to każdego technicznego aspektu sklepu. Od budowy strony głównej, poprzez koszyk z procesem zamówienia na stronie produktowej kończąc.

Poza indywidualnym podejściem do każdej branży stosujemy również stały zestaw dobrych praktyk UX, które odnoszą się do powyższych elementów. Wbrew pozorom nie wymagają one wcale zakupu dodatkowych modułów czy jakichś specjalnych modyfikacji.

Karta produktowa

  • Informacje o produkcie powinny być umieszczone w widocznym miejscu, wraz z najważniejszymi cechami oraz kluczowymi funkcjonalnościami. Chodzi o to aby klient nie musiał przeskakiwać po kolejnych zakładkach czy scrollować strony. Dodatkowo treść tam umieszczona powinna być po pierwsze opisana w przystępnym języku, tak aby nawet laik nie miał problemu ze zrozumieniem co kupuje, a po drugie powinna być wartościowa pod kątem SEO. Jest to niezwykle istotne przy budowaniu jakości strony w “oczach” Google.
  • Zdjęcia produktów. Tu sprawa jest jasna – im większe i lepszej jakości fotografie produktów tym lepiej klient będzie się z nim mógł zapoznać.
  • Dobrze widoczna cena produktu oraz wyróżniający się przycisk „Dodaj do koszyka”. Choć w sumie dotyczy to wszystkich przycisków CTA (Call to Action – te nawołujące do akcji) oraz kluczowych informacji na stronie. Powinny one odróżniać się do reszty (kolorystycznie, wielkością) tak aby użytkownik nie miał problemu z wykonaniem oczekiwanej przez Ciebie akcji. 
  • Czytelna i łatwa nawigacja na stronie produktowej. Jako że klient nie lubi czuć się zagubiony na stronie sklepu spróbuj zrobić wszystko by tego uniknąć. Jak?
    • Dodaj po bokach ekranu buttony przerzucające do następnego lub poprzedniego produktu. Klien dużo szybciej będzie mógł nawigować między nimi.
    • Wstaw przycisk powrotu do strony głównej lub do kategorii, w zależności od tego, z jakiej lokalizacji użytkownik przeszedł na stronę produktu.
    • Dodaj dodatkowy przycisk do przewijania strony z dołu do góry. Dzięki temu prostemu zabiegowi szybko i łatwo będzie można wrócić do topu. Przyda się to szczególnie wtedy gdy opis produktu jest mocno rozbudowany lub strona kategorii ma sporo artykułów.
    • Spraw by poruszanie się między wariantami produktu łatwe i intuicyjne. Jeśli klient będzie szukał innego rozmiaru czy koloru danego produktu powinien od razu widzieć gdzie może to wybrać (najlepiej góra strony, obok zdjęcia).

Jeśli chodzi o stronę produktową to w zasadzie są to najważniejsze rzeczy. Jakiś czas temu na łamach naszego bloga popełniłem również artykuł w którym przedstawiłem kilka porad dotyczących dobrego zaprezentowania produktu w sklepie. Pisałem tam m.in. o tym jak pokazać produkt czy jak go opisać (tekstowo i graficznie). Zachęcam do lektury bo to fajnie uzupełnia powyższe informacje.

W kolejnych artykułach przedstawię informacje dotyczące dobrych praktyk UX w innych obszarach sklepu.

A jeśli masz jakieś pytania odnośnie powyższego tekstu to czekam na komentarze poniżej.


Mariusz Korzeniecki

 

2 odpowiedzi na “Dobre praktyki UX. Strona produktowa.”

  1. Świetny artykuł! A każdy kolejny jeszcze lepszy, siedzę już 1,5h i czytam Wasz blog! Walczę ze swoim sklepem i cholera mam one page checkout i totalnie się nie sprawdza, nie wiem na jakim etapie Klient rezygnuje z zakupu? Jakie są Wasze odczucia? 5 kroków to za dużo, 3 byłyby optymalne. Jesteście w stanie polecić jakiś moduł?

    1. Dzięki za miłe słowa. 🙂
      W tym artykule omawialiśmy moduł koszyka typu one page. Jest naprawdę dobry i do dziś z niego korzystamy przy różnych projektach.
      Wg mnie od koszyków w kilku krokach powinno się już odchodzić. Klikanie kolejnych kroków, wracanie by sprawdzić coś, przeładowywanie stron, to wszystko trwa. A ma być przecież prosto, szybko i przyjemnie. 🙂
      Jeśli masz jakieś problemy ze swoim sklepem i stoi on na PrestaShop zapraszam do kontaktu mailowego (mariusz.korzeniecki@dih.pl). Mamy w ofercie takie pakiety wsparcia merytorycznego i technicznego dla sklepów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)