Rozszerzona rzeczywistość podbija e-commerce

Dla wielu osób brak możliwości bliższego zapoznania się z produktem jest dużą przeszkodą w zakupach online. Sklepy internetowe robią, co mogą, aby zminimalizować ten problem, np. poprzez wysokiej jakości zdjęcia, filmiki prezentujące produkt i prezentacje 360o. Od jakiegoś czasu do tej listy dołączyła rozszerzona rzeczywistość (AR). Co warto wiedzieć o tej technologii i jej wykorzystaniu w e-commerce?

Czym jest AR?

Rozszerzona rzeczywistość (z angielskiego augmented reality, czyli w skrócie AR) to technologia, która wykorzystuje obraz 3D danego obiektu i nakłada go na obraz z kamery smartona lub tabletu. Dzięki temu użytkownik może „zobaczyć”, jak dany przedmiot będzie wyglądać na nim samym (w przypadku kosmetyków lub odzieży) lub w jego domu (np. w przypadku mebli i ozdób).

W świecie e-commerce rozwiązania bazujące na AR określane są jako WebAR lub virtual try-on (w przypadku produktów beauty).

Zobacz, jak ta technologia działa w praktyce na przykładzie produktów L’Oreal:

Na powyższym przykładzie widać AR z wykorzystaniem aplikacji mobilnej, ale nie jest ona konieczna do korzystania z tej technologii. Coraz częściej wystarczy dysponować odpowiednim linkiem, aby skorzystać z modułu AR wbudowanego w stronę sklepu. W sklepach stacjonarnych taki link może być udostępniany w formie kodu QR znajdującego się w pobliżu danego produktu. 

Jak działa WebAR?

Po zeskanowaniu kodu i udzieleniu niezbędnych zgód (przede wszystkim na dostęp do kamery w smartfonie klienta), wyświetla się wirtualny obraz produktu nałożony na to, co wyświetla się na ekranie urządzenia. W przypadku kosmetyków wykorzystywana jest przednia kamera a sam smartfon działa jak inteligentne lustro, zmieniając kolory i odcienie „przymierzanych” kosmetyków.

Z kolei w przypadku mebli lub innych produktów, aplikacja korzysta z obrazu z tylnej kamery i nakłada obraz mebla lub innego przedmiotu na pomieszczenie, w którym znajduje się użytkownik.

Tutaj dobrym przykładem jest IKEA, która wykorzystuje AR w swojej aplikacji IKEA Place:

Po zeskanowaniu pomieszczenia, aplikacja jest w stanie ocenić jego wymiary, przez co obraz nałożony na kamerę pokazuje, jak mebel będzie wyglądać (i czy w ogóle się zmieści!) już po jego zakupie. 

Korzyści płynące z wykorzystania AR

Rozszerzona rzeczywistość stanowi dobrą odpowiedź na problem, o którym wspomnieliśmy na początku tego wpisu. Są produkty, które bardzo ciężko jest ocenić bez fizycznego zapoznania się z nimi. Meble i ozdoby do domu to dobry przykład – sam produkt może wyglądać dobrze, ale czy będzie pasować do danego wnętrza? Dzięki AR można łatwiej znaleźć odpowiedź na to pytanie. 

Owszem, ta technologia nie zastępuje w pełni możliwości wzięcia produktu do ręki lub wypróbowania go na żywo, ale w przypadku zakupów przez internet to drugie najlepsze rozwiązanie. 

Jakie sklepy powinny pomyśleć o wdrożeniu AI do swojej oferty? Lista jest długa! Dobre przykłady branż, które mogą korzystać z AR to:

  • odzież,
  • uroda (kosmetyki, produkty do makijażu),
  • meble, ozdoby i dodatki,
  • AGD i RTV,
  • zabawki,
  • sprzęt sportowy.

Dzięki AR osiągasz trzy ważne rezultaty:

  1. Twoi klienci są zadowoleni, że mogą lepiej poznać towar przed zakupem (poprawa UX i wzrost zaufania do Twojej firmy).
  2. Naturalną konsekwencją punktu 1 jest zmniejszona liczba zwrotów (niewielkie ryzyko nietrafionego zakupu).
  3. Możesz liczyć na zwiększone zainteresowanie Twoją ofertą (klienci lubią nowinki i chętnie z nich korzystają; sklep, który oferuje nowoczesne rozwiązania, w oczach wielu osób jest bardziej atrakcyjny w porównaniu z mniej zaawansowaną technicznie konkurencją).

Jak możesz wdrożyć AR w swojej firmie?

Jak każda technologia, AR się upowszechnia i pojawiają się rozwiązania ułatwiające korzystanie z niej. 

Sklepy zbudowane na platformie PrestaShop mają również taką możliwość. Można w tym celu skorzystać ze specjalnego modułu. Z pomocą modułu tworzenie obrazów produktów na potrzeby AR jest bardzo proste, ponieważ moduł umożliwia łatwe tworzenie obrazów 3D Twoich produktów i ich późniejsze nakładanie na obraz z kamery użytkownika.

Jeśli jesteś zainteresowany takim modułem i chcesz, aby AR zagościła w Twojej ofercie – zapraszamy do kontaktu. Zespół DiH z przyjemnością pomoże Ci wdrożyć ten moduł do Twojego sklepu i pomoże w jego obsłudze tak, abyś mógł udostępniać obraz AR wszystkich produktów, na których Ci zależy.

Zapraszamy do kontaktu! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)