„W głębi wszyscy jesteśmy wegetarianami.”
Tak twierdzi przynajmniej Hiltl, szwajcarska restauracja, która od prawie 120 lat serwuje wegetariańskie jedzenie (wg Księgi rekordów Guinnessa był to pierwszy tego typu lokal na świecie). Do hasła postawione w tytule (które jest jednocześnie hasłem kampanii) przekonać ma nas ich ostatnia kampania przedstawiająca łańcuch pokarmowy zwierząt. Koncepcja w sumie całkiem ciekawa. Połączenie hasła z grafikami działa na wyobraźnię. Nie psuje tego nawet fakt, że kury jedzą robaki, myszy jadają resztki mięsa, a wiewiórki nie są też lepsze z podjadaniem insektów. Nie wspominam już o pochodzeniu np. sera, bo jakby kopać tam głębiej to gdzieś po drodze w jego produkcji są zwierzęta. No ale tu już wchodzimy na śliski temat weganizmu. Ja mięso jem i lubię. 7/10 Za kampanią stoi agencja Ruf Lanz ze Szwajcarii.
Co to za melodia…?
Aplikację Shazam pokazał mi jakiś czas temu kumpel. W jednym z setów z muzyką elektroniczną w połowie usłyszałem zmiksowany kawałek który bardzo mi się spodobał. Jako, że autor seta nie podał tzw. track listy (czyli listy z wszystkimi utworami których użył) nie wiedziałem jak go znaleźć. I tu właśnie przydała się wspomniana apka. Wystarczyło ją włączyć, podsunąć telefon do źródła dźwięku i po chwili na ekranie ukazał mi się tytuł, wykonawca (razem z jego innymi utworami), odnośnik do wideo na YouTube a nawet tekst piosenki! To naprawdę przydatna sprawa dla fana muzyki. W końcu nigdy nie wiesz gdzie usłyszysz coś co Ci się spodoba. 🙂 A potem spokojnie można do tego wrócić bo aplikacja zapamiętuje to co zarejestrowała. Poniższe kreacje idealnie odzwierciedlają ideę tego narzędzia. Świetny koncept. 10/10
Shazam
Otyłość u dzieci to wyrok dożywocia.
Mocna kampania od Fundacji Diabetyków The diaTribe. Obecnie na świecie ok. 415 mln. osób cierpi na otyłość. Co gorsza, problem ten dotyka też coraz częściej dzieci. Dlatego zwiększanie świadomości o tym, że jest to choroba a nie jakaś „niedogodność” czy „grube kości” jest bardzo ważne. Szczególnie wśród rodziców. Fajne kreacje, dobre przesłanie. Za projektem stoi amerykańska agencja Area 23. 9/10