Święta zbliżają się wielkimi krokami, co niektórzy biorą sobie kilka dni urlopu by przez 2 tygodnie móc jeść, nadrabiać zaległości filmowe i cieszyć się z przyjazdu bliskich zza granicy (tak, to jest mój plan). Jako, że jednak o świątecznych reklamach było w poprzednim wpisie na „Na luzie” dziś będzie inaczej.
Czasem wolelibyśmy być traktowani jak zwierzęta…
Pod takim hasłem wystartowała francuska kampania międzynarodowej organizacji charytatywnej DEPAUL działającej na rzecz wsparcia bezdomnych i marginalizowanych ludzi. Tyle się widzi w mediach akcji na rzecz zwierzaków (co jest oczywiście świetne) że trochę na boczny, gorszy tor zepchnięto ludzi. Ważny przekaz, ale nie dajmy się wciągnąć w debaty co ważniejsze. Donikąd to nie doprowadzi. Agencja Publicis Conseil . 7/10
Papier jest bardzo cenny.
Wg danych szacunkowych Organizacji WWF zużywamy ok. miliona ton papieru… dziennie. Trzeba przyznać, że w tak zdigitalizowanym świecie to nadal bardzo dużo. Nowa kampania w dość mocny sposób próbuje nam o tym przypomnieć. Skserowane wizerunki zwierząt z dość prostym przekazem „im więcej papieru marnujesz tym mniej miejsca zostawiasz im” robi naprawdę dobrą robotę. Za kreacją stoi indonezyjska agencja Publicis. 9/10
Ukryj wczorajszy dzień.
Ostatnia kampania z dzisiejszych jest już bardziej na luzie. Marka Garnier przedstawia w bardzo ciekawy sposób tzw. roll-on pod oczy. Przyznam bez bicia, że nawet nie miałem pojęcia o istnieniu czegoś takiego. No ale jak reklamy mówią podobno skutecznie ukrywa wczorajszy dzień 🙂 Dziś w nocy byłem na premierze nowych Gwiezdnych Wojen (rewelacyjne) i po 5h snu myślę że byłby to dobry pomysł… Agencja Publicis dla L’Oreal. 7/10