Kilka dni temu miałem okazję być fajnej konferencji zorganizowanej przez PayPal i PrestaShop. My jako agencja tworząca sklepy oparte o silnik PrestaShop dostaliśmy zaproszenie, ale wziąć udział w wydarzeniu mógł praktycznie każdy. Przy okazji stwierdziłem, że zdecydowanie warto wyszukiwać takie eventy. W sieci jest mnóstwo portali które pomagają je odnaleźć. Polecam choćby MeetUp z którego sam korzystałem przy okazji tej konferencji.
Ale do rzeczy. Spotkanie, oprócz kilku ogólnych prezentacji odnoszących się do nowych kierunków w e-commerce miało tak naprawdę na celu pokazanie potencjału modułu PayPala w sklepach online. Kilka liczb. W 2013 r. PayPal odnotował ponad 180 bilionów $ przeprocesowanych płatności. Z tego 1/4 odbywała się w transakcjach transgranicznych. Mimo, że musiałem uwierzyć im na słowo liczby robią wrażenie. Czy mnie przekonali? W sumie nie musieli. Sam jako klient najczęściej korzystam właśnie z tej opcji płacenia w sklepach internetowych. Szczególnie jeśli chodzi o zakupy zagraniczne. I w sumie nieistotne kto podczas konferencji mówił o tym (również dobrze mógłby to być przedstawiciel konkurencyjnego PayU). Chodziło o pokazanie że mały moduł w sklepie może przynieść ogromną różnicę. Niestety wielu właścicieli sklepów nadal jeszcze nie wie co daje dodatkowa opcja płatności, albo najzwyczajniej olewa sobie klienta. A szkoda. Zresztą zobaczcie sami. I żeby było jasne – nie zapłacono mi za ten artykuł:) Po prostu chciałem podzielić się tym co wg mnie jest dość interesujące.
- Klient posiadający konto w PayPal, może w sklepie który jest zintegrowany pominąć wypełnianie danych do dostawy w procesie zamówienia. Wystarczy, że zaloguje się w PayPal i sfinalizuje zakup. Zaoszczędza to sporo czasu.
- Pieniądze przelewane są natychmiast. Nie czeka się na księgowanie w banku jak przy zwykłych przelewach.
- Bardzo szybka i prosta integracja ze sklepem.
- Dostępny równie w wersji mobilnej sklepów.
- PayPal jest obsługiwany obecnie w 203 krajach, w 26 walutach. Oznacza to, że klient może zrobić zakup w każdym sklepie na świecie który oferuje tę opcję płacenia. Otwiera to zupełnie nowe rynki zbytu.
- Klienci na tyle ufają już tej formie płacenia iż jak pokazują przedstawione przez PayPal badania ok. 1/5 klientów rezygnuje z zakupów jeśli nie widzą tej opcji. Poniżej zrzut z prezentacji.
- PayPal twierdzi iż kilka małych tricków potrafi podnieść konwersję w sklepie o ponad 6% (np. dodanie logotypu PayPal w kilku strategicznych miejscach). Poniżej grafika przedstawiająca te liczby.
- Co chwila są jakieś promocje. Obecna, trwająca do końca roku (podobno ma być przedłużona) pozwala na zwrot towaru na koszt PayPal. Czyli jeśli klient kupił przedmiot korzystając z ich systemu, w ciągu 14 dni może go zwrócić do sklepu i to PayPal pokryje koszty zwrotu.
- Transakcje z PayPal chroni również sprzedających. Pomaga minimalizować straty spowodowane nieautoryzowanymi płatnościami lub zgłoszeniami w sprawie nieotrzymania przedmiotu.
Odpowiadając na pytanie z tytułu – wg mnie warto. Jeśli powyższe i Was przekonuje, śmiało instalujcie moduł w swoich sklepach. Integracja nie jest skomplikowana. Jakby co możemy Wam w tym pomóc.
Mariusz Korzeniecki
Sam korzystam z PayPal i jestem z tego systemu bardzo zadowolony. Myślę, że będzie się on rozwijał coraz bardziej i coraz więcej osób będzie z niego korzystać.
PayPal to jedna z najwygodniejszych i najbezpieczniejszych płatności internetowych. Ja używam i zdecydowanie polecam ten system. Jest popularny i wiele osób na całym świecie go używa więc to też zdecydowanie działa na plus.