Moduł PayPal w sklepie internetowym – warto?

Kilka dni temu miałem okazję być fajnej konferencji zorganizowanej przez PayPal i PrestaShop. My jako agencja tworząca sklepy oparte o silnik PrestaShop dostaliśmy zaproszenie, ale wziąć udział w wydarzeniu mógł praktycznie każdy. Przy okazji stwierdziłem, że zdecydowanie warto wyszukiwać takie eventy. W sieci jest mnóstwo portali które pomagają je odnaleźć. Polecam choćby MeetUp  z którego sam korzystałem przy okazji tej konferencji.

Ale do rzeczy. Spotkanie, oprócz kilku ogólnych prezentacji odnoszących się do nowych kierunków w e-commerce miało tak naprawdę na celu pokazanie potencjału modułu PayPala w sklepach online. Kilka liczb. W 2013 r. PayPal odnotował ponad 180 bilionów $ przeprocesowanych płatności. Z tego 1/4 odbywała się w transakcjach transgranicznych. Mimo, że musiałem uwierzyć im na słowo liczby robią wrażenie. Czy mnie przekonali? W sumie nie musieli. Sam jako klient najczęściej korzystam właśnie z tej opcji płacenia w sklepach internetowych. Szczególnie jeśli chodzi o zakupy zagraniczne. I w sumie nieistotne kto podczas konferencji mówił o tym (również dobrze mógłby to być przedstawiciel konkurencyjnego PayU). Chodziło o pokazanie że mały moduł w sklepie może przynieść ogromną różnicę. Niestety wielu właścicieli sklepów nadal jeszcze nie wie co daje dodatkowa opcja płatności, albo najzwyczajniej olewa sobie klienta. A szkoda. Zresztą zobaczcie sami. I żeby było jasne – nie zapłacono mi za ten artykuł:) Po prostu chciałem podzielić się tym co wg mnie jest dość interesujące.

  • Klient posiadający konto w PayPal, może w sklepie który jest zintegrowany pominąć wypełnianie danych do dostawy w procesie zamówienia. Wystarczy, że zaloguje się w PayPal i sfinalizuje zakup. Zaoszczędza to sporo czasu.
  • Pieniądze przelewane są natychmiast. Nie czeka się na księgowanie w banku jak przy zwykłych przelewach.
  • Bardzo szybka i prosta integracja ze sklepem.
  • Dostępny równie w wersji mobilnej sklepów.
  • PayPal jest obsługiwany obecnie w 203 krajach, w 26 walutach. Oznacza to, że klient może zrobić zakup w każdym sklepie na świecie który oferuje tę opcję płacenia. Otwiera to zupełnie nowe rynki zbytu.
  • Klienci na tyle ufają już tej formie płacenia iż jak pokazują przedstawione przez PayPal badania ok. 1/5 klientów rezygnuje z zakupów jeśli nie widzą tej opcji. Poniżej zrzut z prezentacji.
Ilu Klientów nie finalizuje zakupów jeśli nie widzą opcji płatności poprzez PayPal.
Ilu Klientów nie finalizuje zakupów jeśli nie widzą opcji płatności poprzez PayPal.
  • PayPal twierdzi iż kilka małych tricków potrafi podnieść konwersję w sklepie o ponad 6% (np. dodanie logotypu PayPal w kilku strategicznych miejscach). Poniżej grafika przedstawiająca te liczby.
Kilka trików na poprawienie konwersji w sklepie
Kilka trików na poprawienie konwersji w sklepie
  • Co chwila są jakieś promocje. Obecna, trwająca do końca roku (podobno ma być przedłużona) pozwala na zwrot towaru na koszt PayPal. Czyli jeśli klient kupił przedmiot korzystając z ich systemu, w ciągu 14 dni może go zwrócić do sklepu i to PayPal pokryje koszty zwrotu.
  • Transakcje z PayPal chroni również sprzedających. Pomaga minimalizować straty spowodowane nieautoryzowanymi płatnościami lub zgłoszeniami w sprawie nieotrzymania przedmiotu.

Odpowiadając na pytanie z tytułu – wg mnie warto. Jeśli powyższe i Was przekonuje, śmiało instalujcie moduł w swoich sklepach. Integracja nie jest skomplikowana. Jakby co możemy Wam w tym pomóc.


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

2 odpowiedzi na “Moduł PayPal w sklepie internetowym – warto?”

  1. Sam korzystam z PayPal i jestem z tego systemu bardzo zadowolony. Myślę, że będzie się on rozwijał coraz bardziej i coraz więcej osób będzie z niego korzystać.

  2. PayPal to jedna z najwygodniejszych i najbezpieczniejszych płatności internetowych. Ja używam i zdecydowanie polecam ten system. Jest popularny i wiele osób na całym świecie go używa więc to też zdecydowanie działa na plus.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)