Poradnik Facebook Ads 2# – Cel kampanii.

W pierwszej części poradnika Facebooka Ads opisałem pokrótce co czeka Was po wejściu w menadżera reklamy, jakie ustawienia trzeba wybrać oraz w jaki sposób z reklam się rozliczać. Dziś przedstawię Wam jakie opcje promowania się daje Wam Facebook i o czym należy pamiętać tworząc kampanię.

Jaki jest cel Twojej kampanii?

Gdy zdecydujesz się już utworzyć reklamę, to po wejściu w odpowiednią zakładkę oczom Twoim ukaże się rozwijana lista 9 propozycji na stworzenie kampanii.

  • Promowanie postów – jak sama nazwa wskazuje wybierając tę opcję promuje się konkretny post by otrzymał on jak największy zasięg i jak najwięcej osób go zobaczyło, polubiło czy udostępniło.

Promowanie postów

  • Promowanie strony – ta forma promocji jest trochę szersza i celuje w zdobycie nowych fanów fanpejdża.

Promowanie strony

  • Skierowanie odbiorców do witryny – dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli promować swoją stronę www czy też sklep poprzez reklamę na Facebooku. Innymi słowy wrzucamy reklamę która kieruje poza portal. Bardzo fajna i jak zauważam coraz popularniejsza forma.

Kierowanie do innej witryny

  • Zwiększenie konwersji w witrynie – ta opcja jest dość podobna do powyższej tyle, że opiera się na kierowaniu odbiorców do witryny zewnętrznej by wykonali jakąś konkretną akcję. Np. dokonali transakcji, zarejestrowali się, wyrazili zainteresowanie zakupami, dodali produkt do koszyka czy chociażby zobaczyli landing page. Co ważne, aby móc skorzystać z tej kampanii niezbędne jest wygenerowanie piksela (lub dodanie swojego) monitorującego kampanię. Inaczej Facebook nie będzie w stanie śledzić jej.

Konwersja

  • Zachęcenie odbiorców do instalacji aplikacji – przydatna opcja dla kogoś kto chciałby sprzedać lub podzielić się swoją aplikacją. Musi ona być jednak zarejestrowana w witrynie programisty serwisu Facebook.

Sprzedaż aplikacji

  • Zwiększenie aktywności w aplikacji – podobnie jak wyżej tyle że tu promujemy aplikację a nie bezpośrednio sprzedajemy.

Aktywność aplikacji

  • Zwiększenie liczby uczestników wydarzenia – jeśli organizujesz jakieś wydarzenia to ta opcja może pomóc Ci rozpowszechnić je a tym samym zdobyć większą ilość uczestników.

Wydarzenie

  • Zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty – jeśli wykorzystujesz narzędzie Ofert przy prowadzeniu swojego fanpejdża dzięki tej opcji możesz je efektywniej wypromować.

Oferty

  • Zachęcenie odbiorców do obejrzenia filmu – ostatnia możliwość to promowanie filmu dodanego na portal.

Film

Pamiętaj!

Przy tworzeniu kampanii trzeba pamiętać o dwóch rzeczach na które sam Facebook na każdym kroku Ci przypomina. I uwierzcie mi – nie bez powodu.

  1. Po pierwsze zwracajcie uwagę co jest na grafice bo:

„Obrazy reklam, których tekst zajmuje ponad 20% obrazu, nie mogą zostać zatwierdzone(…)”

Mały zapis a wiele osób tworzących kampanie w Facebook Ads rwało sobie włosy z głowy. Niby pod linkiem który tam jest podczepiony pod tą informacją jest taka mała aplikacja sprawdzająca ile tego tekstu faktycznie jest ale sam widziałem kilka razy że i ja i ona mamy różne pojęcie na temat tego czym jest tekst i ile to jest 20%…

  1. Po drugie wyłączcie filtry blokujące reklamy na Facebooku.

„Narzędzia reklamowe Facebooka mogą nie działać prawidłowo po włączeniu filtru blokującego reklamy w przeglądarce internetowej. Wyłącz filtr reklam lub dodaj adres URL tej strony internetowej do wyjątków, aby móc bez przeszkód tworzyć reklamy. Po wyłączeniu filtru reklam należy odświeżyć ekran.”

Przyznam, że przy stworzeniu pierwszej reklamy miałem dość spore problemy bo zupełnie zapomniałem o tym że mam włączonego Ad Blocka (po prostu jest i działa sobie w tle). Edytor reklam nie chciał przepuścić mi grafiki i dopiero po jakimś czasie jak zwróciłem uwagę na tę informację olśniło mnie 🙂 Filtr został wyłączony a kampania przeszła.

W kolejnych odcinkach pokażę Wam jak się tworzy takie kampanie i jak potem sprawdzać ich statystyki. A jeśli macie jeszcze jakieś pytania to piszcie w komentarzach.


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)