Wyszukiwarka produktów to jeden z kluczowych elementów w każdym sklepie internetowym. Dzięki niej można szybko znaleźć interesujący nas produkt bez przebijania się przez całe drzewo e-sklepu. Niewiele jednak osób wie, że aby działała ona bez zarzutu należy ją poprawnie skonfigurować. Na naszym kanale YouTube wrzuciliśmy krótki poradnik, opisujący ten proces w PrestaShop.
Słowa kluczowe to… klucz
Mechanizm wyszukiwarki jak łatwo odgadnąć opiera się przede wszystkim na frazach kluczowych. Najczęściej są to nazwy produktów lub kategorie. W ustawieniach będzie można m.in. podać ich aliasy, czyli alternatywne (najczęściej błędnie wpisane) tytuły. Przykład – bluzka oraz bluska. Takie pomyłki zdarzają się dość często i warto aby klient mimo wszystko trafił na to czego szuka.
Trochę bardziej skompilowane będzie już ustawienie indeksowania czy stworzenie zadania w Cronie choć postaraliśmy się to w przystępny sposób opisać.
W dalszej części zakładki „Szukaj” będzie można również ustawić m.in.:
- wyszukiwanie z użyciem Ajaxa,
- minimalną długość wpisywanego słowa
- frazy zabronione,
- ustalanie pierwszeństwa danych podczas wyszukiwania
Poniżej cały poradnik.
Jeśli coś będzie niejasne zapraszam do zadawania pytań w komentarzach. Jak zwykle również zachęcam do subskrypcji naszego kanału oraz podsyłania pomysłów na kolejne filmy.
Mariusz Korzeniecki
Wszystko super 🙂 Bardzo pomocny artykuł.
Ale jak zablokować wyszukiwarkę w taki sposób, żeby wyszukiwała tylko i wyłącznie całe frazy.
Np. Mam 3 różne produkty, nazywające się abc 1 , abc-1 , abc v.1 i po wpisaniu abc v.1 pokazuje wszystkie 3 produkty.
z góry dziękuję za odpowiedź 🙂
Musisz włączyć funkcję „Preferencje-Szukaj-Wyszukaj dopasowując zakończenia słowa”.