Test modułów PrestaShop – #25 Powiadomienia Push w sklepie internetowym.

Temat do poniższego testu modułu nasunął się mi tuż po rozmowie z jednym z klientów dla którego przygotowywaliśmy wycenę na sklep PrestaShop. Chodziło mianowicie o przesyłanie wiadomości dla klientów sklepu w formie okienka popup z poziomu przeglądarki. Jest to tzw. powiadomienie „push” i staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem, z którego korzysta wiele serwisów (nie tylko sklepów).

Na czym to polega?

Zasada jest prosta. Klientowi podczas odwiedzin sklepu pokazuje się dyskretne okienko tuż pod paskiem adresu, w którym pada pytanie o to czy chce on subskrybować stronę. Jeśli wyrazi na to zgodę będzie w przyszłości otrzymywał różne powiadomienia ze sklepu w formie popupów w przeglądarce. Za wszystko odpowiada specjalny moduł (One Signal Push Notifications) w którym po jego zainstalowaniu i skonfigurowaniu, wystarczy tak naprawdę podać tytuł oraz treść wiadomości powiadomienia, adres do którego ma ono linkować a także ikonkę graficzną. 

Jakie są możliwości?

Jeśli miałbym do czegoś to porównać to byłaby to taka bardzo uproszczona wersja newslettera. I tak trzeba do tego podchodzić. Możesz więc informować klientów np. o nowych produktach, obniżkach cen, kuponach czy wielu innych atrakcjach. Rozwiązanie jest tak naprawdę mało inwazyjne i masz pełną kontrolę nad tym kiedy i z jaką częstotliwością chcesz wysyłać powiadomienia. Dodatkowo otrzymujesz dostęp do panelu statystyk, dzięki czemu widzisz nie tylko dane dotyczące rozesłanych powiadomień (ich wyświetlenia, wywołane kliknięcia) ale również kompleksowe informacje na temat subskrypcji. Tam można przeglądać je mając do dyspozycji takie informacje jak nazwa klienta (w przypadku niezalogowanego klienta pojawi się gość), data i godzina akcji, adres IP oraz używana przeglądarka.

Pod spodem film, w którym pokazujemy jak moduł wygląda od środka.

Moduł kosztuje tylko 30 euro i współpracuje z wszystkimi wersjami Presty od 1.6 w górę i jak zwykle oferujemy pomoc w jego instalacji oraz konfiguracji.

Zachęcam stale do subskrybowania naszego kanału, aby na bieżąco śledzić nasze poradniki dotyczące silnika PrestaShop oraz omawiane moduły.


Mariusz Korzeniecki

7 odpowiedzi na “Test modułów PrestaShop – #25 Powiadomienia Push w sklepie internetowym.”

  1. Zastanawia mnie jaki odsetek klientów poda adres e-mail i potwierdzi chęć otrzymywania wiadomości,czy są na ten temat jakieś statystyki?
    Z uwagi na to że od jakiegoś czasu ślędzę Waszego bloga i kanał na Youtube,czekam na nowe wpisy i filmiki! 😉

    1. @zdrowa jaka przyszłość? 🙂 To już się dzieje. Na która stronę teraz nie wejdziesz to wyskakuje Ci taki komunikat. I ja jestem jak najbardziej na tak takim rozwiązaniom. Sam decydujesz czy chcesz być informowany czy nie przez sklep o istotnych informacjach. I nie jest to jakieś mocno nachalne. Chyba że nagle masz z 40 różnych stron różne powiadomienia… 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)