Test modułów PrestaShop – #26 Captcha, czyli jak walczyć ze spamem w sklepie internetowym.

Test do tego modułu jest właściwie odpowiedzią na coraz częstsze zgłoszenia naszych Klientów odnośnie spamu zalewającego ich skrzynki pocztowe w liczbie nawet kilku setek wiadomości dziennie. Nie trzeba chyba mówić jakie uciążliwe i irytujące może to być dla właściciela sklepu internetowego. Jak się przed takimi atakami uchronić? W bardzo prosty sposób. Wystarczy wdrożyć przy formularzu kontaktowym system CAPTCHA, który poprzez odpowiednie zabezpieczenia (a konkretniej zadania do wykonania) weryfikuje czy nadawcą wiadomości jest człowiek czy bot (automat). Najczęstszym z rozwiązań jest odczytywanie treści z obrazka lub wpisywanie odpowiedzi na zadane pytania.

Moduł Captcha

Za wdrożenie owych zabezpieczeń na silniku PrestaShop odpowiada moduł Captcha, który umożliwia dodanie zabezpieczenia antyspamowego do formularza kontaktowego, rejestracyjnego oraz zakupów bez rejestracji. Wtyczka oferuje do wyboru cztery opcje. Trzy z nich pozwalają na przepisywanie kodów z obrazków z różnym stopniem skomplikowania obrazka.

Czwarty to system reCaptcha od Googla, który wymaga wygenerowanie dwóch kluczy w swoim koncie Google. Na szczęście jest to proces wyjątkowo szybki i łatwy.

Koszt moduł to 30 EUR. Współpracuje on dobrze z wersjami Presty od 1.5 do najnowszej 1.7. Poniżej przedstawiamy test tego modułu, który wrzuciliśmy na nasz kanał YouTube.


Mariusz Korzeniecki

8 odpowiedzi na “Test modułów PrestaShop – #26 Captcha, czyli jak walczyć ze spamem w sklepie internetowym.”

  1. Ten system CAPTCHA wydaje się bardzo pomocnym narzędziem i coraz częściej stosowanym nie tylko w sklepach internetowy…
    Czy Państwa agencja zajmuje się również instalacją i dokonuje zakupu tego mogułu?
    Bo ten spam to już mnie co najmniej irytuje!

  2. reCaptcha od Googla jest wg mnie chyba najlepszym mechanizmem w chwili obecnej. Mega prosty w użyciu a do tego firmowany tak mocną marką.

    1. Oczywiście ma to swoje zalety dla użytkownika,jednak zawsze istnieje niebezpieczeństwo że ktoś złamie te zabezpieczeń i mimo wszystko „zaleje” nam skrzynkę mailową spamem…
      Każdy system ma głównie zalety,ale też wady!
      A hakerzy potrafią wykraść nawet dane,do niby najbezpieczniejszych instytucji jak banki czy nawet urzędy państwowe 😉

  3. U mnie zaczyna robić się to samo. Potrafi się tego nazbierać od cholery w ciągu dnia. Usuwanie tego jest mega wkurzające.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)