Test modułów PrestaShop – #17 Opineo i Zaufane Opinie Ceneo – integracja z PrestaShop.

Znajoma zapytała mnie ostatnio, jako „speca od internetów”, czy warto wierzyć opiniom napisanym w sieci. Chciała akurat kupić jakiś sprzęt do domu, a że zazwyczaj robiła to w sklepach stacjonarnych była to dla niej niejako nowa przygoda. Poleciłem jej wcześniej by sama poszukała odpowiedniego sklepu, sprawdziła o nim opinie, porównała ceny, transport itd., itd. Po pewnym czasie dzwoni do mnie i rzuca mi w końcu pytanie, o którym wspomniałem na początku. Uśmiechnąłem się pod nosem i powiedziałem, że owszem, ale nie zawsze. 🙂

Dziś wiele się mówi o marketingu szeptanym i śmiało można powiedzieć że jest to biznes który radzi sobie całkiem nieźle. Komentarze pisanie na zlecenie to właściwie już norma. Jedne firmy to robią, inne tępią. To jak obecne rządy wg wielu – przerażają i wkurzają, ale niewiele można z tym zrobić. 🙂

Kilka dni temu zgłosił się do nas po wycenę jeden klient, który w sklepie koniecznie chciał mieć znaczek z Opineo.pl. Miało to świadczyć o tym, że sklep nim się szczycący jest wiarygodny i śmiało można robić w nim zakupy. Podobną funkcjonalność (i znaczek) ma zresztą też znana porównywarka cenowa Ceneo.pl. Oba portale w dużej mierze opierają się właśnie o opiniach. Czy są one prawdziwe czy nie można by pewnie dyskutować. Właściciele serwisów też zdają sobie z tego sprawę. Dlatego powstały odpowiednie programy, które zintegrowane ze sklepami miały ów problem zmniejszyć. Polega to na tym, że klient danego sklepu już po zrobieniu zakupów ma otrzymać ankietę dotyczącą całego procesu i na podstawie jej wyników wystawiana jest ocena. Trzeba przyznać że działa to całkiem nieźle i jeśli faktycznie jakość obsługi Twojego sklepu jest na wysokim poziomie warto zintegrować go z jednym lub z oboma serwisami. Tym bardziej, że dla klienta sklepu, taki znaczek w rozrachunku „robić zakupy czy nie” ma jak się okazuje spore znaczenie. Poniżej pokrótce przedstawiam moduły do PrestaShop za to odpowiadające.

Integracja z Opineo.pl

OpineoModuł ten odpowiada za pełną integrację sklepu z serwisem Opineo (zgodną z najnowszym standardem). Pozwala wstawić odpowiedni widget z certyfikatem czy przyciski prowadzone do profilu sklepu w serwisie. Całą funkcjonalność można łatwo edytować w panelu administracyjnym. Oczywiście aby efektywnie z niego korzystać należy wpierw przystąpić do programu.

Z głównych cech modułu warto wymienić:

  • Opcja pozwalająca klientowi wyrazić zgodę na  przesłanie informacji o zamówieniu do Opineo podczas jego składania.
  • Automatyczne wysyłanie do Opineo najważniejszych informacji o zamówieniu (numeru ID zamówienia, adres email klienta, liczbę dni do wysłania formularza, danych o zakupionych produktach).
  • Określenie liczby dni po ilu Opineo wyśle formularz klientowi.
  • Włączenia w pełni edytowanego widgetu z certyfikacją sklepu (pokazuje opinie o sklepie).
  • Buttony – logo + link do profilu sklepu w serwisie.

Integracja z Ceneo Zaufane Opinie.

CeneoUczestnictwo w programie „Ceneo Zaufane Opinie” działa w sumie na podobnej zasadzie jak Opineo. Klient robi zakupy, otrzymuje potem ankietę z Ceno, wypełnia ją i wtedy wystawiana jest ocena. Tym samym w bardzo łatwy sposób można zwiększyć zaufanie klienta do sklepu a tym samym sprzedaż. Moduł pozwala również na wstawienie widgetów na stronę sklepu. Jeśli chodzi o cechy modułu to pokrywają się one praktycznie w całości z tym co posiada integracja z Opineo. Na korzyść Ceneo działa chyba tylko fakt iż po przystąpieniu do programu Zaufane Opinie mamy możliwość wyświetlania ofert na pierwszych 3 pozycjach w Ceneo.

Reasumując. Koszt każdego z modułów jest taki sam (ok. 30 euro plus instalacja i konfiguracja). Oba serwisy mają tyle samo dobrych, co i złych opinii. Nie chciałbym wyrokować który jest lepszy, jednak na pewno warto skorzystać z takiej opcji.

Jeśli chcecie zainstalować taki moduł w swoim sklepie chętnie się tego podejmiemy.

Kontakt do DiH.pl


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

O nas

Dih.pl istnieje od 2004 r. i jako agencja e-commerce od samego początku oferuje kompleksowe usługi w tej branży. Zachowując rozsądne proporcje jakości i ceny w szybkim tempie zdobyliśmy uznanie kolejnych klientów. Naszą misją jest zapewnienie swoim obecnym i przyszłym Klientom najwyższej jakości świadczonych usług poprzez stały rozwój. Oferujemy tez najkorzystniejsze na rynku kompleksowe rozwiązania z dziedziny Internetu.

Dowiedz sie o nas wiecej >>

Kontakt

  • DiH.pl Sp. z o.o. Wolności 274, 41-800 Zabrze
  • Infolinia: +48 32 750 82 18 (900-1600)
    Dział Handlowy: 0 880 707 707 (900-1600)
  • E-mail: biuro@dih.pl / formularz kontaktowy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!
...lub zadzwoń: 880 707 707
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą
Wiadomość została wysłana :)