Testowałem już kilka modułów do PrestaShop więc czas najwyższy sprawdzić co nam może zaoferować WordPress. Okazja dobra bo dostaliśmy zapytanie od Klienta na wtyczkę do strony na tym CMS-ie odpowiadającą za umawianie spotkań. Chodziło o zainstalowanie funkcjonalności pozwalającej użytkownikowi zarezerwować wcześniej wizytę online. Wtyczka Nakiedy okazała się bardzo fajnym rozwiązaniem, które nie dość że jest darmowe to dostępne jest w języku polskim (inne które znaleźliśmy nie były, a to była kluczowa kwestia w tym przypadku).
Funkcje
Do najważniejszych funkcji zaliczyć należy:
- Kalendarz rezerwacji dostępny dla pracownika i klientów.
- Pełne informacje o klientach (historia rezerwacji i wizyt).
- Całodobowa rezerwacja online.
- Moduł ustawiania dni wolnych i nieobecności pracowników.
- Automatyczne przypomnienia mailowe i SMS.
- Statystyki, raporty.
Oto widok z panelu administracyjnego:
NaKiedy
Lista specjalistów którzy mogą skorzystać z wtyczki jest na prawdę spora. Fryzjerzy, kosmetyczki, lekarze, hydraulicy, trenerzy oraz mnóstwo innych wolnych zawodów. Choć korzystać z modułu mogą śmiało również banki, hotele czy restauracje.
System rezerwacji opiera się już o technologię RWD więc bez problemu będzie wyświetlał się na wszystkich urządzeniach mobilnych. Na dodatek działa w „chmurze” wiec nie wymaga dodatkowego miejsca na serwerze.
Od niedawna oferuje również specjalną aplikację na Facebooku, dzięki której rezerwować wizyty można również poprzez ten portal.
System jest darmowy dla jednego pracownika, jeśli jednak miałoby korzystać z niego więcej osób w Twojej firmie kosztuje to już 50 zł lub 100 zł za miesiąc. Co ważne deweloperzy oferują również 30-dniowy okres testowy.
Mimo, że instalacja wtyczki nie jest jakoś mocno skomplikowana to osobom które słabo poruszają się po WP nie radziłbym samodzielnej konfiguracji. Link do pobrania znajduje się tutaj. Choć lepiej to zlecić np. nam 🙂
Mariusz Korzeniecki