Lubimy podążać za tłumem. To socjologiczny fakt. Jakoś tak się utarło chyba też że im większe zainteresowanie coś wzbudza tym większe prawdopodobieństwo że i my się tym zainteresujemy. I w zasadzie to nie ma w tym nic złego. Dobrze jest przecież poznać czyjąś opinię w danym temacie by potem samemu podjąć decyzję. Bardzo istotne jest to na przykład przy zakupach. Fajnie jest sprawdzić jakie doświadczenia mieli inni klienci danego sklepu. Pomocne mogą być również komentarze pod produktami czy różnego rodzaju statystyki (np. ile sztuk kupiono). Imponujące liczby i wysokie oceny mogą sprawić że decyzja o kupnie czegoś stanie się znacznie łatwiejsza. Dlatego warto w swoim sklepie internetowym wykorzystywać te elementy. Takie social proof (czyli społeczne dowody) utwierdzają użytkowników o jakości strony (usług czy produktów) a co za tym idzie mogą znacznie zwiększyć sprzedaż.
Poniżej przygotowałem listę kilku ciekawych modułów, które mogą pomóc w efektywnym wykorzystaniu tych dowodów.
Moduł ten pozwala na pokazanie na karcie produktowej kilku przydatnych dla klienta informacji. Chodzi tu przede wszystkim o przedstawienie liczby osób, które kupiło produkt lub dodało go do koszyka, wraz z informacją kiedy to się stało.
Knowband – Page Viewers Counter
Ten prosty moduł umożliwia pokazanie w formie małego popupu na każdej podstronie liczby osób, które aktualnie odwiedzają sklep. Rzecz jasna jest też możliwość ustawienia własnej wartości by trochę podbić sobie statystyki.
Product Likes, Customer Ratings
Dzięki temu rozwiązaniu klienci będą mogli łatwo oceniać produkty za pomocą kliknięcia w serduszko, które umieścisz z boku zdjęcia. Ikonki są widoczne tak na miniaturkach jak i na pełnych fotografiach w kartach produktowych. Jest możliwość ustawiania własnej wartości dla produktów i można również zdecydować czy oceniać będą mogli klienci zalogowani lub nie. Bardzo fajna opcja na wyeksponowanie produktów, na sprzedaży których najbardziej Ci zależy.
Siła social media
Jeśli posiadasz firmowy fanpage na Facebooku to dobrym pomysłem będzie na pewno pokazanie się z na stronie sklepu. Warto wtedy wykorzystać moduł Social Like Box, który będzie pokazywał ostatnie posty oraz liczbę polubień profilu. Dzięki temu łatwo będziesz mógł zdobywać nowych fanów i wchodzić z nimi w lepszą interakcję. Plugin ten wstawia na sztywno okno w wybranej sekcji. Jeśli jednak chciałbyś aby taki widżet wysuwał się z boku strony to umożliwi Ci to moduł Sticky Social Widget.
W razie gdybyś chciał zainstalować którykolwiek z tych modułów w swoim sklepie i miałbyś z tym problem śmiało możesz pisać do nas. Pomożemy.
Mariusz Korzeniecki
Czyli takie wykorzystanie psychologii tłumu…
Sprytne narzędzie,na które się chyba wszyscy bez wyjątku łapiemy,czasem nawet nieświadomie!
A czy taki dowolny moduł można zainstalować w każdym sklepie internetowym?
Podane moduły dotyczą akurat sklepów opartych o PrestaShop, ale zapewne na innych platformach sprzedażowych również są podobne rozwiązania. A jeśli chodzi o branże sklepu – to tak, można to zainstalować wszędzie.
Na tłum zawsze można liczyć 🙂
hmm a czy jest możliwe samodzielne wpisanie tych danych? Np odwiedzin na danej karcie produktu, czy ilości dodań do koszyka? Wydaje mi się, że tak, prawda?:) Więc jest to trochę hmm niezbyt fair?
Z etycznego punktu widzenia może i jest to małe oszukiwanie, ale czy faktycznie niesie to ze sobą jakieś poważne konsekwencje? Produkt ma finalnie sam się przecież obronić i to w zasadzie od klienta i jego świadomości zależy czy go kupi czy nie.
A sprzedawca chce przecież tylko sprzedawać. Takie są zasady biznesu czy nam się to podoba czy nie 🙂