Jak mogliście zauważyć nasze sklepy internetowe opieramy o PrestaShop. Nam się dobrze na tym pracuje, a Klienci chwalą sobie funkcjonalność tego silnika. Dlatego uważnie śledzimy kolejne aktualizacje i gdy tylko coś istotnego się pojawia spieszymy by donieść Wam o tym. Najnowszy update (do wersji 1.6.1.0) przynosi ok 500 różnych zmian. Ma być ładniej, lepiej i szybciej. Są m.in. ulepszenia przy wyliczaniu cen, podatków, nowy szablon faktur i wiele, wiele więcej. Poniżej przedstawiam Wam te najważniejsze.
Rebranding.
To co od razu się rzuca w oczy to zmiana logotypu. Palec klikający na grafikę torby został zamieniony na… wizerunek Maskonura 🙂 Dla tych którzy (jak ja) nie wiedzą co to jest to spieszę z wyjaśnieniem że jest to taki mały morski ptak:) Zresztą PrestaShop w oficjalnym komunikacie wyjaśnia czym jest ów małe stworzonko i dlaczego wybrano je jako maskotkę.
„Maskonury żyją w bardzo dużych wspólnotach na całym świecie. Najczęściej można je spotkać na półkuli północnej, od wschodniej Kanady do północnej Rosji. W społecznościach tych żyją tysiące osobników. Są lojalnymi partnerami i jak już wybierają swoją partnerkę to jest to relacja na całe życie. Pomimo niewielkich rozmiarów, mogą latać do 88 kilometrów na godzinę i nurkować polując na ryby nawet do 40. Są małe (mniej więcej wielkości puszki od Coca-Coli), szybkie, zaradne a przede wszystkim lojalne wobec członków społeczności.”
Jest też nowa czcionka i kolory. Poniżej film przedstawiający powiązanie cech charakterystycznych tych zwierzaków z ideą firmy. Trzeba przyznać, że coś w tym jest 🙂
Zmiany w wyglądzie back office.
Zmiany w panelu administracyjnym są głównie kosmetyczne, ale trzeba przyznać, ze wygląda to całkiem nieźle. Jest lepszy kontrast i widoczność w nawigacji. Jest nowe logo, są obrazki, kolory i kilka innych elementów. Oto porównanie obu wersji.
Starsza wersja PrestaShop (1.6)
Najnowsza wersja PrestaShop (1.6.1.0)
Moduł zgodności z prawem unijnym.
To jest chyba najważniejsza zmiana którą otrzymamy w najnowszej wersji silnika. Moduł Advanced EU Compliance został stworzony, aby sprzedawcom łatwiej się dostosowało do przepisów w Unii Europejskiej. Te jak wiadomo często kolidują z lokalnym prawem, które często w różnych krajach dopiero dostosowuje się do tego unijnego. U nas doszło do tego pod koniec zeszłego roku, o czym zresztą pisałem. Póki co moduł odnosi się do krajów niemieckich (Niemcy, Belgia) gdyż to z tamtejszą społecznością PestaShop zaczęła działać w tym temacie. W planach jest jednak dostosowania się do wszystkich krajów członkowskich. Już teraz jest 15 nowych opcji, które są łatwe w konfiguracji i pomagają sklepom sprzedającym na terenie całej Europy.
Moduł dostępny jest w najnowszej wersji Presty, w zakładce „Moduły”. Wystarczy go tylko aktywować.
Nowe standardy kodowania
Od strony technicznej poprawiono wydajność oprogramowania poprzez kierowanie zapytań SQL. Sklepy internetowe mają teraz działać dużo szybciej i być lepiej przygotowane na duży ruch. Co ważne, aby zoptymalizować oprogramowanie przyjęto zupełnie nową architekturę kodowania (PSR-2 Coding Style Guide). Wdrożenie tych nowych zasad pomoże zachować integralność kodu.
Źródło
Mariusz Korzeniecki