Co piszczy w YouTube #7 – Reklama i gry komputerowe.

Przy okazji jednego z wcześniejszych wpisów na luzie wspomniałem że jestem fanem kina i przedstawiłem tam kilka fajnych akcji marketingowych różnych marek które wykorzystały premiery filmów do promowania swoich produktów. Nie wiem czy wiecie, że podobne koalicje występują nie tylko w branży filmowej. Coraz popularniejszym kierunkiem akcji promocyjnych znanych brandów są również gry komputerowe.

„Nie w tę stronę łotrze!”

Takim przykładem na czasie może być niedawne pojawienie się na rynku naszej rodzimej produkcji, czyli gry Wiedźmin 3 – Dziki Gon, która odniosła przeogromny sukces na całym świecie. Co zresztą potwierdza zwrot 3-letnich nakładów poniesionych na jej stworzenie już… pierwszego dnia sprzedaży. Sam właśnie zacząłem rozgrywkę i przyznam, że jest to rewelacyjna pozycja RPG od której czasem ciężko się oderwać:)

I tak oto na fali popularności gry pojawił się właśnie ciekawy „prezent” od marki HTC oraz CD Projekt RED (twórcy gry). Użytkownicy Androida oraz nawigacji NaviExpert (kolejna marka która na tym korzysta) będą mogli podczas korzystania z aplikacji posłuchać jak do celu kieruje ich bohater gry Geralt z Rivii. Jako wielki fan twórczości Sapkowskiego i sagi o wiedźminie przyznam, że chyba dałem się namówić. Zresztą posłuchajcie sami.

Oczywiście prezent nie jest do końca prezentem bo żeby w pełni korzystać z aplikacji, po 7 dniach darmowego testu trzeba wykupić abonament. Ale jeśli produkt będzie dobry jakościowo myślę że nabywców znajdzie się sporo.

Angry Birds na żywo

Który z posiadaczy smartfona nie wie czym jest gra Angry Birds niech… nie no, jakoś nie mogę sobie wyobrazić że tacy ludzie istnieją. 9/10 amerykanów zna tę grę, ponad 90% chińczyków ją zna, szacuje się że pobrano już ją na różne urządzenia ponad 2 miliardy razy (dostępnych jest już kilkanaście części całej serii), ba – powstał również niedawno film. Można śmiało powiedzieć iż jest to światowy fenomen.

Kilka lat temu, kiedy jej popularność dopiero rosła, wykorzystała to marka T-Mobile aby zareklamować flagowe telefony w swojej ofercie. I zrobili to z przytupem. Otóż stworzyli ogromną makietę gry aby można było na niej zagrać pełnowymiarowymi elementami (oczywiście wykorzystując aplikację). Tak to wyglądało.

„Najpiękniejsza” reklama gry…

Na koniec trochę zbaczając z tematu chciałbym pokazać reklamę gry, o której 4 lata temu było dość głośno na całym świecie. Dead Island wyprodukowany przez polskie studio Techland to gra survival horror, która dzięki temu zwiastunowi wbiła się w głowy nie tylko graczom. Ponad 870 tys. wyświetleń na YouTube przy tego typu produkcji to spore osiągnięcie. Sama gra sprzedała się w ponad 3 mln. egzemplarzy na całym świecie i idę o zakład że sporą zasługą tego sukcesu jest właśnie ten filmik.

Znacie podobne przykłady wykorzystania gier w promocji różnych brandów?


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *