Test modułów PrestaShop – 2# Rozbudowane menu.

Jednym z podstawowych elementów każdego sklepu internetowego jest menu. Poziome (górne) lub pionowe (boczne) pomaga uporządkować to co jest dostępne w sklepie stając się swoistym drogowskazem dla każdego klienta. Dziś chciałbym opisać kilka ciekawych modułów do PrestaShop które zwykłe menu mogą przeistaczać w zaawansowane narzędzie do wyszukiwania oraz (a jakże) promowania produktów. Jak się okazuje nowoczesne menu to nie tylko lista kategorii jak to w większości sklepów widać. Prezentować można tam również dostawców, producentów, spersonalizowane linki, obrazy (np. banery reklamowe) czy nawet filmy. Możliwości edycji jest na prawdę sporo. Co więcej samo menu można zbudować na różnych typach pasków nawigacyjnych (np. single bar, rozwijane menu, bogate menu, mega menu). Wszystko skonstruowane rzecz jasna w taki sposób, aby klient szybko i sprawnie mógł znaleźć poszukiwany produkt. Co ważne wszystko dostosowane do urządzeń mobilnych.

Na uwagę (wg mojej skromnej opinii) zasługują na pewno te 3 moduły.

Advanced Top Menu

Najdroższy z całej trójki (prawie 70 euro) daje naprawdę spore możliwości. Instalujemy (DiH.pl) go właśnie w sklepie który obecnie tworzymy. Oprócz funkcjonalności o których pisałem już wyżej warto zwrócić uwagę na łatwość edycji i mnogość opcji ustawień. Menu można ułożyć jak się chce nie potrzebując do tego zbyt wielkich umiejętności. Tak to wygląda w testowym środowisku -> Sprawdź

Zero Vertical Mega Menu

Przy tym module warto zwrócić uwagę na to, że można dodawać tam różne tło dla poszczególnych zakładek. Układ oczywiście może być pionowy lub poziomy a opcje edycji są równie rozbudowane jak w module wyżej. Koszt to niecałe 50 euro. Tutaj widok w testowym środowisku.

SOO Magic Menu

Ostatni moduł (w takiej samej cenie jak Amazon Dropdown) wygląda wg mnie chyba najefektowniej. Możliwości zaadaptowania poszczególnych zakładek jest tu od zatrzęsienia. Poniżej kilka screenów a tutaj możecie zobaczyć jak wygląda to na żywo. Wydaje mi się, że to jest idealny przykład tego co można zrobić z menu w nowoczesnych e-sklepach.

Sklepy internetowe walczą nie tylko samą ofertą ale i jakością jej prezentacji. Klient któremu łatwo będzie poruszać się po sklepie chętniej dokona zakupu. Niby prosta zasada a jak widać pozostawia spore pole do popisu dla właścicieli sklepów. Bo czy zdawaliście sobie w ogóle sprawę, że w takim menu można zrobić tyle interesujących rzeczy?


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *