Rok 2020 mimo, że zdominowany przez COVID-19 przyniósł wiele nieoczekiwanych zjawisk. Okazało się różne obostrzenia i ograniczenia w ruchu ludności miały zbawienny wpływ na środowisko naturalne, które szybko zaczęło się odradzać. Lockdown, samoizolacja i dystans społeczny zmusiły ludzi do zwiększonej aktywności w mediach społecznościowych i zakupów za pośrednictwem internetu. Miliony użytkowników Facebooka spędzających dziennie po kilka, kilkanaście godzin na przeglądaniu postów i reklam stanowiło łasy kąsek dla branży e-commerce i przełożyło się na znaczny wzrost liczby reklamodawców na tej platformie.
Skuteczna reklama w sprzedaży elektronicznej
Po pierwsze reklama musi „rzucać się w oczy”, czyli być atrakcyjna wizualnie. Ale to wiedzą wszyscy. Reklamowany produkt lub usługa musi zachęcać swoimi walorami i ceną. Ale to nie wystarczy. Najważniejszym elementem skutecznej reklamy jest dopasowanie jej do zainteresowań i potrzeb odbiorcy. Ostatnim elementem skutecznej reklamy jest określenie celu, jaki zamierzamy osiągnąć. Nie zawsze musi to być sprzedaż konkretnego produktu, czy usługi, czasem wystarczy uzyskanie danych kontaktowych, zainteresowanie ofertą lub wykonanie przez użytkownika zaplanowanego przez nas zdarzenia np. przekierowanie na stronę naszego sklepu, czy wybranego produktu. W świecie atakujących nas na każdym kroku reklam wydaje się to trudne. Czy aby na pewno? Jak to się dzieje, że na naszym profilu wyświetlają się głównie reklamy ostatnio oglądanych produktów i sklepów internetowych, które niedawno odwiedzaliśmy lub blisko z nimi związane. Nie jest tajemnicą, że Facebook gromadzi wiele informacji o użytkownikach. Trzeba tylko umieć po nie sięgnąć i właściwie wykorzystać.
Pixel Facebook
Pixel Facebook jest właśnie takim narzędziem idealnie dopasowanym do potrzeb firm branży e-commerce reklamujących się na Facebooku. Moduł Pixel Facebook 1.7, dostępny w języku polskim, umożliwia integrację sklepu internetowego z Pixel Facebook.
Działanie Pixel Facebook polega na wygenerowaniu niewielkiego fragmentu kodu Pixela, który następnie należy umieścić w kodzie źródłowym strony internetowej lub sklepu internetowego. To umożliwi nam śledzenie i rejestrację działań użytkowników, a zgromadzone informacje pomogą nam zoptymalizować strategię marketingową, udoskonalić stronę internetową lub sprawdzić, czy reklamy dotrą do właściwej grupy odbiorców. Umieszczenia kodu Pixel Facebook można dokonać na kilka sposobów. Najprościej zlecić to specjalistom, administratorom naszej strony internetowej lub wyspecjalizowanej firmie/agencji. Jeśli posiadamy odpowiednie doświadczenie możemy zrobić to samodzielnie.
Pixel Facebook umożliwia śledzenie konwersji, czyli zdarzeń zaplanowanych. Rejestrowane są standardowe zdarzenia takie jak wyświetlanie wybranej strony na urządzeniu użytkownika, rodzaj urządzenia (komputer, smartfon), odwiedzenie strony produktu lub kategorii produktów, dodanie produktu do koszyka, wybór formy płatności, potwierdzenie zamówienia, rejestracja w sklepie internetowym, czy wyszukiwanie produktu. Istnieje także możliwość tworzenia zdarzeń niestandardowych.
Pixel Facebook umożliwia tworzenie grup użytkowników, którzy mają podobne zainteresowania, dokonywali już wcześniej zakupów w naszym sklepie internetowym. Dzięki temu możemy planować kampanie reklamowe skierowane do konkretnych grup użytkowników.
Zarządzanie konwersjami, grupami użytkowników, planowanie kampanii, statystyki i analiza danych uzyskanych dzięki Pixel Facebook odbywa się za pośrednictwem Managera Reklam.
Facebook chroni prywatność użytkowników, więc nie uzyskamy ich konkretnych danych. Jednakże Facebook przypisuje dane do konkretnego profilu użytkownika i za jego pośrednictwem umożliwia nam dostęp do wybranego użytkownika, w dodatku niezależnie od tego z jakiego urządzenia w danej chwili korzysta.
dih.pl w swoich wdrożeniach wykorzystujemy wiele innowacyjnych i pożytecznych narzędzi m.in. moduł Pixel Facebook. Jeśli nie masz jeszcze tego modułu lub potrzebujesz pomocy w jego skonfigurowaniu, to zapraszamy do kontaktu.