W dzisiejszym odcinku z cyklu Poradniki PrestaShop przedstawię Wam trzy przydatne funkcje które mogą uatrakcyjnić prezentację produktów w sklepie. Pod opisem znajdziecie film pokazujący jak ustawić je w panelu.
Mapowanie zdjęć
Opcja ta pozwala podzielić zdjęcia (zazwyczaj z większą ilością produktów na nim) na podlinkowane strefy. Klient po kliknięciu w ustawioną przez nas strefę (tam gdzie np. będzie konkretny model towaru który sprzedajemy) będzie mógł przejść bezpośrednio do jego karty produktowej. Opcja bardzo ułatwia nawigację, szczególnie przy akcjach promocyjnych.
Warto dodać, że w wersji 1.6 PrestaShop opcja została wyłączona.
Tagowanie produktów.
Tag jest słowem kluczowym, za pomocą którego użytkownicy mogą wyszukać dane produkty w sklepie. Innymi słowy, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy, klientowi wyskoczył produkt z nią powiązany najpierw trzeba ów produkt otagować. Można to zrobić w dwojaki sposób. Albo poprzez dodanie słów kluczowych podczas edycji produktu albo poprzez dodanie ich w zakładce Katalog -> Tagi.
Tak wygląda to w wersji 1.6.
Tagowanie produktów
Dodawanie załączników do produktów.
Jeśli produkt który oferujesz ma np. oddzielną instrukcję obsługi możesz dodać ją jako załącznik do ściągnięcia na karcie produktowej. O tym jak dodać załącznik mów m.in. poradnik w tym poście o dodawaniu produktów.
Tak wygląda to w wersji 1.6.
Przypominam, że filmik przedstawia wersję 1.5. My oczywiście działamy już na wersji 1.6 jednak zasada działania panelu pozostaje taka sama.