Poradniki PrestaShop 1.7 – 4# Zarządzanie zamówieniami sklepu internetowego.

W kolejnym odcinku poradnika najnowszej wersji PrestaShop 1.7, prezentujemy i omawiamy zarządzanie zamówieniami sklepu internetowego. Pokazujemy jak edytować, obsługiwać oraz dodawać nowe zamówienia ręcznie z poziomu panelu administratora.

W dzisiejszym wpisie przedstawię nasz czwarty już poradnik silnika PrestaShop w wersji 1.7 który dotyczyć będzie zarządzania zamówieniami. Sprawa niby oczywista, niby prosta ale dla osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z e-biznesem czasem dość trudna kwestia. A jako, że jest to zdecydowanie ten element, który po prostu musisz znać na wylot pokrótce opisujemy jego najważniejsze elementy.

Lista zamówień

W zakładce Zamówienia” (bo na niej będziemy się poruszać) przedstawione są jak widać na filmie wszystkie istniejące zamówienia na danym sklepie. Znajdują się tutaj m.in. indeksy poszczególnych zamówień, miejsce dostawy, kwota, sposób płatności czy aktualny status zamówienia.

Dodawanie zamówień

Co ciekawe, jako administrator sklepu możesz również samodzielnie dodawać zamówienia. Przydaje się to np. przy nowych klientach, którzy nie do końca są w stanie sobie poradzić z zakupami on-line. Na filmie pokazujemy krok po kroku jak to się poprawnie robi włączając w to także tworzenie nowego konta klienckiego. Co ciekawe w całym tym procesie system PrestaShop jest całkiem pomocny pokazując ostatnie koszyki danego klienta.

Okno zamówienia

W ostatniej części poradnika omawiamy okno zamówienia. Zobaczysz jak zmienia się status zamówienia, generuje fakturę, wysyła wiadomość do klienta czy edytuje całe zamówienia.

Jak zwykle zachęcam do subskrybowania naszego kanału i zadawania kolejnych pytań.


Mariusz Korzeniecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *