Test modułów PrestaShop – #14 Banery pop-up w sklepie.

Gdy słyszę słowo „pop-up” to przed oczyma stają mi irytujące okienka na różnych portalach informujące mnie o rzeczach, które zazwyczaj kompletnie mnie nie interesują. I choć jako marketingowiec nie powinienem piętnować narzędzi z których sam czasem korzystam to niestety wielu wydawców nie do końca potrafi zachować umiar atakując użytkowników dziesiątkami różnych form reklam. Rozumiem, że  statystyki i pieniądze muszą się zgadzać ale bez przesady… Nie ma się co dziwić, ze Ad Block zrobił się tak popularny.

Komunikat reklamy powinien być odpowiednio stargetowany i trafiać do kogoś kto faktycznie mógłby być zainteresowany. Niby mocno pomagają w tym pliki cookies, ale odnoszę wrażenie że jednak nadal bardziej liczy się tabelka w Excelu niż chwila refleksji i wyciągnięcie odpowiednich wniosków. A prawda jest taka, że w odpowiednich rękach takie narzędzie może stać się bardzo efektywne. Przykładem tu są np. sklepy internetowe, w których reklamy pop-up to świetny pomysł na poinformowanie klientów o nowościach czy promocjach oraz łatwiejsze zbudowanie bazy mailingowej. W PrestaShop na którym jak już część z Was pewnie wie pracujemy, są odpowiednie moduły które można w tym celu wykorzystać. Taki jak np. ten.

Advanced POPUP

Moduł Advanced POPUP jest bardzo prosty w obsłudze, posiada mnóstwo opcji konfiguracji, a przede wszystkim jest bardzo elastyczny. Wystarczy że w odpowiednie miejsce wstawisz baner (jeśli go nie masz, DiH.pl może Ci go przygotować) i skonfigurujesz opcje jego wyświetlania (ustawisz okres w jakim ma się wyświetlać, wielkość okna czy adres URL na który ma on kierować). Na poniższych screenach widać jakie to proste.

Dostępnych jest kilka typów wyskakujących okien.

  • Baner – podlinkowane zdjęcie czy grafika, które po kliknięciu przeniesie klienta pod wskazany adres.
  • Baner z teksem – podobnie jak wyżej tyle, że jest też miejsce na wstawienie jakiegoś tekstu.
  • Wideo – opcja wstawienia filmu z YouTube.
  • Newsletter – baner z formularzem do wprowadzenia maila z przyciskiem „wyślij”. Świetna opcja na powiększenie bazy subskrybentów.

 Najważniejsze funkcjonalności:

  • Ustawienie daty rozpoczęcia i zakończenia emisji pop-upu.
  • Możliwość ustawienia czy baner ma się pojawić tylko raz danej osobie czy może więcej (np. po kilku dniach).
  • Określenie czasu jaki ma się wyświetlać pop-up.
  • Określenie wymiarów okna i koloru tła poza nim.
  • Możliwość dodania do okna paska social media z podlinkowanymi logotypami Facebooka czy Twittera.
  • Wskazywanie podstron na których ma baner się wyświetlać.

Koszt modułu to 129 zł netto.

Jeśli potrzebowalibyście kogoś do pomocy przy konfiguracji i instalacji to jak zwykle zapraszam do kontaktu.

Kontakt do DiH.pl


Mariusz Korzeniecki

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *